Universal Music Sweden

Titlarna på Lars Winnerbäcks ”Hosianna” tillkännages

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2013 10:00 CEST

Fyra års väntan börjar nu lida mot sitt slut, om knappt en månad, den 18 september släpps Lars Winnerbäcks nya album Hosianna. Första singel Utkast till ett brev släpps digitalt och på limiterad 7"-singel på lördag den 22:a augusti. Samma kväll inviger Winnerbäck Tele 2 – arena sida vid sida med Robyn och Kent.

Små ledtrådar till Hosianna har lagts ut under sommaren i form av videor från inspelningen på Irland tidigare i år. Hittills har sex videor släppts, förra veckan gavs en live-video av nya låten Gå med mig vart jag går och idag avtäcks video no.7 Se alla videor här.

Ytterligare bitar faller nu på plats då låtlistan från albumet tillkännages.

Lars Winnerbäck - Hosianna

1.  Vi åkte aldrig ut till havet

2.  Gå med mig vart jag går

3.  Monsterteorin

4.  Vem som helst blues

5.  Det gick inte

6.  Skolklockan

7.  Utkast till ett brev

8.  Ett slags liv

9.  Blåser från ditt håll

10.  Hosianna

Den 18 oktober inleds Lars Winnerbäcks höstturné i hemstaden Linköping.

För mer information:

Anders Larsson, turnéproducent