Com Hem AB

Tittarpuls: Kändisdans engagerar i sociala medier

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2013 09:19 CEST

Premiären av Let’s Dance skapade mest engagemang i sociala medier under förra veckan med totalt 2 723 inlägg. Top Model Sverige ligger dock högst upp listan över engagemang per 10 000 tittare.

Tittarpuls är en rapport som visar hur svenska tv-program omnämns i sociala medier. Mätningarna görs i samband med varje programs sändningstid (en timme innan, under sändning och en timme efter) och baseras på omnämningar av programmets titel och/eller #tagg på sociala plattformar, Twitter, Facebook, Instagram och forum. Engagemanget redovisas i antal omnämningar per titel samt antal omnämningar per 10 000 tittare.

Hela rapporten för vecka 13 hittar du här. Alla Tittarpuls-rapporter hittar du på tittarpuls.se

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, nära 1,75 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983 ägs av BC Partners och har cirka 950 anställda och huvudkontor i Stockholm. För mer information, se: www.comhem.se