Aggressive Development AB

Tivoli med Vänner börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 07:21 CET

Positiv Förlag AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Tivoli med Vänner till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Rykande färska barnserier av aktuella svenska serietecknare samt fantasifulla äventyr, lek och allvar med tivolidirektören Bibi, finurliga Lova och showiga hunden Roddan. Kluriga pyssel, rika bilder och berättelser av illustratörer, barnboksförfattare och journalister. Tivoli lockar till läsning, skratt och eftertanke samt talar till barns inneboende kreativitet och nyfikenhet på världen. En helt svenskproducerad tidning för alla barn i åldrarna 4-10 år. Fokus på innehåll och kvalitet!

"Bäst just nu: Tivoli" – SvD

"Äntligen en ny svensk serietidning för små barn" – Vi Föräldrar

"Galen och jättefin, tyckte mina barn" – Äventyrliga Familjer

"Vi är mycket glada att Tivoli med Vänner vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/tivoli-med-vanner

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.