Idus förlag

Tiz har apor i öronen och kossor i näsan!

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2017 08:51 CEST

Idag ska Tiz och morfar till doktorn. Doktorn är lite läskig. Dessutom vill hon klämma på Tiz mage. Och titta i halsen! Det får hon inte.

Tiz och morfar går till doktorn är en alldaglig vardagshistoria om Tiz som tillsammans med sin morfar går till doktorn.

”Sarah Vegna, som bland annat gjort böckerna om Eddie, ritar avskalade bilder i lite dova färger [...] texten är enkel, saklig och beskriver bara det som sker, vilket ger en handfast bok som många kan känna igen sig i [...] Budskapet är naturligtvis att det inte är så farligt, utan det kan till och med vara lite roligt att gå till doktorn. Tack vare att boken är så konventionell så passar den även för nybörjarläsarna och nyanlända barn och unga, som vill lära sig mer om det svenska vardagslivet.” Publiceras i BTJ-häftet nr 19, 2017. Lektör Annika Lundeberg

Förutom att skriva och rita driver Sarah Vegna en leksaksbutik, serpentin.se. och arbetar som korrekturläsare och skrivpedagog, där hon hjälper andra författare och låtskrivare med deras texter. Tillsammans med sin partner Johan driver hon även skivbolaget Vegna music.

Titel: Tiz och morfar går till doktorn ISBN: 978-91-7577-580-7
Författare & illustratör: Sarah Vegna

Provläs boken: https://np.netpublicator.com/netpublication/n23239860
Högupplösta bilder: http://www.idusforlag.se/pressmaterial

För kontakt med förlaget:
Ulrika Slottner, Idus förlag
ulrika@idusforlag.se

Kontakt med författare/illustratör:
Sarah Vegna
sarah@serpentin.se

Idus förlag, bokförlaget med hjärtat hos författarna.