Transformator Design Group

Tjänstedesignbloggen lanseras

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2012 16:43 CET

Den 6 mars 2012 lanseras tjanstedesignbloggen.se, en blogg som handlar om tjänstedesign och affärsutveckling.

– Just nu skapas en ny bransch inom tjänstedesign ute i Europa och vi hoppas att detta ska bli en svensk mötesplats för affärsutvecklare och människor som söker inspiration och kunskap om tjänsteutveckling och tjänstedesign. Bloggen ska fyllas med spännande inlägg från både näringsliv och akademin, säger Pernilla Dahlman, Marketing Director på Transformator Design.

Bloggen välkomnar inlägg från många perspektiv och aktörer, vill du vara skribent hör av dig till hello@tjanstedesignbloggen.se. Du kan även följa bloggen på Twitter, @TjDesBloggen.

Tjänstedesign, även kallat Service Design, är en affärsutvecklingsmetod. Begreppet i sig är relativt nytt i Sverige och tjänstedesign har endast utövats i tio år. Men utomlands är metoden desto mer känd och används ofta både för att förbättra offentlig sektor och som affärsutvecklingsmetod i näringslivet.

Kontaktperson:

Pernilla Dahlman, Marketing Director, Transformator Design

Mobil: +46 (0)730 39 94 10

Emma Johansson, Kommunikatör, Transformator Design

Mobil: +46 (0)703 09 93 07

Adress till bloggen: www.tjanstedesignbloggen.se

Adress till Twitter: @TjDesBloggen

Transformator Design är experter på Service Design. Vårt mål är att förbättra tjänster med fokus på slutkunden och på så sätt skapa bättre vardag för människor genom att ta fram efterfrågade och lönsamma tjänster. Vi drivs av nyfikenhet och viljan att förstå människors behov och drivkrafter. Genom att förstå vad människor vill ha utan att de själva har satt ord på det skapar vi kundvärde.