TjeckienExperten AB

TjeckienExperten får högsta kreditvärdighet

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 16:59 CET

Vi är givetvis stolta över detta då det är vårt tredje guldsigill. Vi fick det 2007 och 2008. 2009 uteblev sigillet eftersom bifirman Sydafrikaresor knoppades av det året och blev ett eget AB. Då började vi om så att säga, eftersom kredtidvärdigheten bedöms efter en tids verksamhet och inte efter gamla meriter. Sydafrikaresor AB ingår i vår koncern och har också fått guldsigill idag.

Kreditvärdigheten talar inte bara om hur bra ekonomi företaget har, utan även hur det sköter sig mot kunder och leverantörer. En seriös researrangör tar hand om båda – utan den ena, kan man inte behålla den andra.Att ha hög kreditvärdighet visar hur seriös man är som arrangör och innebär att man betalar sina räkningar och har god soliditet. Som resenär ska man kunna lita på att resan man har köpt är garanterad – resenären sla inte behöva oroa sig för risken att komma till hotellet och nekas incheckning eftersom räkningen inte är betald eller att flygbiljetterna inte skulle vara giltiga!

Det ger kunderna en trygghet att arrangören man precis har bokat en resa hos till nästa år inte står på fallrepet.Det är inte bara kreditvärdighet man ska titta på som resenär, utan även andra saker som gamla kunders kommentarer och bankgarantier till Kammarkollegiet. En seriös arrangör har hög kreditvärdighet, lagstadgad bankgaranti hos Kammarkollegiet och sist men inte minst – nöjda resenärer!

TjeckienExperten kan med stolthet påstå att vi har allt detta!

TjeckienExperten AB är Sveriges största arrangör av paketresor till Tjeckien. Vi har varit verksamma sedan 1996.