Spray, Spraydate och Passagen

Tjejer som tar initiativet på nätet får dubbelt så många svar

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 10:53 CET

Det finns all anledning för tjejer att våga ta första steget när det kommer till att ta kontakt med en intressant person på nätet. Enligt statistik från dejtingsajten Spraydate får tjejer dubbelt så ofta svar på sina meddelanden som killar.

Det lönar sig att ta initiativet som tjej när du dejtar på nätet. Tjejer som är aktiva och inte överlåter valet till killen har mycket att vinna. Enligt färsk statistik från medlemmarna på dejtingsajten Spraydate får tjejer i mycket högre grad svar på sina meddelanden än killar.

-  Jag tror att killarna har en del att lära sig av tjejerna när det kommer till att skriva meddelanden, att det är viktigt att vara personlig och lägga ner lite tid på sitt meddelande när du tar kontakt för första gången, säger Johan Axelsson chef på Spraydate. Det handlar om att känna sig unik och att personen i fråga verkligen är genuint intresserad, avslutar Johan.

I samband med Internationella kvinnodagen ger Spraydate alla tjejer på sajten Deluxe-medlemskap och möjligheten att skicka obegränsat med meddelanden.
Erbjudandet gäller 8-11 mars 2012.

Kontakta gärna oss om du vill veta mer:

Moa Jegers
PR-ansvarig Spraydate
E-post: moa.jegers@spraydate.se

Johan Axelsson
Chef Spraydate
E-post: johan.axelsson@spraydate.se

Om Spraydate
1999 föddes Spraydate, en community för singlar som vill flörta, dejta och umgås på ett lättsamt sätt. Många har hittat kärleken och flera har också funnit vänner för livet.

Idag är nätdejting vanligt och var femte svensk har någon gång provat på det. Alla typer av människor använder detta effektiva och roliga sätt att dejta och hitta sin nya partner, oavsett ålder, kön eller bostadsort. På Spraydate, som idag är en av Sveriges största nätdejtingtjänst, har vi nu ca 800 000 registrerade medlemmar.