JoiaAgency

Tjejligan i grymma DJ kollektivet Female DJ Revolution tog Hangar 85/ Bråvalla med storm

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2013 13:33 CEST

Snacket inför Bråvalla i fredags (28/6) var tydligt; missa inte Female DJ Revolution, och alla som var där och fick plats i tältet fick sig en show de sent glömmer. Hangar 85 gungade i takt med tjejernas härliga beats som pumpade ut ur till en peppad och energisk publik. Såhär beskriver tjejerna själva kvällen i Hangar 85 på Bråvalla Festivalen.

”Vi visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss men spelningen blev helt fantastisk! Galen publik som röjde med oss från början till slut, och definitivt ett gig som ligger oss varmt om hjärtat. Vi älskade Bråvalla!”

Med 6 tjejer i DJ kollektivet varav 2 av dem vokalister har Female DJ Revolution hittat sig ett starkt koncept på den svenska och internationella marknaden. Det som tjejerna skapar på scenen är unikt och lämnar inga tomrum på dansgolvet.

Det har varit en hektisk vår med många spelningar både i Sverige och utomlands och sommaren blir tight. Du ser Female DJ Revolution på kommande gig framöver

Kanten Bar, Hunnebostrand - 08 juli
Oscar Nite Club, Varberg - 08 juli
Eksjö Stadshotell, Eksjö - 13 juli
Club Salt, Norrtälje - 24 juli
The Docks, Göteborg - 27 juli
Pepes Bodega, Båstad - 10 augusti
All Star Bar, Gävle - 23 augusti
Telgias Salonger, Södertälje - 24 augusti
Statt, Söderhamn - 31 augusti

Fler datum tillkommer inom kort.

Female DJ Revolution är:

Anna Cross
Anna är den explosiva pangbruden som under sin tidiga karriär DJ:ade med sin parhäst Karin Hill. Hennes karriär har tagit henne runt hela världen och hon har delat bås med DJ-legendarer som Sebastian Ingrosso och Skrillex. Traditionsenlig röjer Anna alltid loss och headbanging och spontana bootyshakes är ett faktum.

Kristina Gern
Västeråstjejen Kristina Gern började DJa på fritidsgården redan vid 15 års ålder. Hon har snabbt blivit en av JoiaAgencys mest bokade artister och har bla a spelat på WMC i Miami, runt om i Skandinavien, Spanien och Ryssland. Kristina har jobbat med artister som Tristan Garner, Deniz Koyu, Adrian Lux, Albin Myers, Chris Kaeser och Henrik B.

Cazzi Opeia
Cazzi är en artist som gör uppskattad musik. En av hennes singlar spelades av DJ Tiësto under hans 2011 turné. Hennes musik har fått mycket uppmärksamhet, bland annat hennes cover av låten ’Judas’, som ursprungsartisten Lady Gaga själv uppmärksammat.

Natalia Barbin
Natalia Barbin är passionerad och dedikerad - från Skandinavien till mellanöstern, från Balkan och över hela Europa, Natalia är en av de mest uppbokade kvinnliga discjockeys. Oavsett om det er en liten fest, stor klubb eller en scen på en större festival så får du ta del av hennes fantastiska skicklighet och energin hon skapar på dansgolvet.

Sibel
Sibel är en artist som fick sitt genomslag när hon blev en av semifinalisterna i Idol 2005. Sedan dess har hon deltagit i Melodifestivalen två gånger, 2008 och 2010, samt spelat in låtar till Disney Channell i USA. Sibel är i dagsläget aktuell med ett antal nya klubblåtar tillsammans med Jonas Von Der Burg som står bakom Septembers största hits. Dessutom skriver hon egna låtar o är förlagd på Warner Chappel.

Malin Ross
Malin omnämns som en av Sveriges absolut bästa up and coming DJs och hon levererar alltid. Under kort tid har hon redan hunnit med att spela med några av Sveriges bästa DJs på Sveriges bästa nattklubbar, och förutom Female DJ Revolution har hon medverkat på en hel sommarturné under namnet Absolut Greyhound, tillsammans med Absolut Vodka.

Följ tjejerna här för senaste uppdateringarna, bilder och videoklipp:

Facebook: https://www.facebook.com/femaledjrevolution
Twitter: https://twitter.com/FemaleDJRev
Instagram: http://instagram.com/femaledjrevolution

Läs mer på

Malin Ross
malin@joia-agency.com
www.joia-agency.com

JoiaAgency är Skandinaviens största Dj-agentur och förmedlar artister både nationellt och internationellt. Bolaget startades av Jonas Sellberg, Thomas Svanström och Luciano Ingrosso i slutet på 2010. JoiaAgency har under sin verksamma tid arbetat med majoriteten av alla nattklubbar runt om i Sverige.