Lind & Co

TJUVLYSSNARNA STJÄL FÖRSTAPLATSEN

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2007 08:21 CET

Boken Tjuvlyssnat av Gloria Hedman och Damon Rasti fick en raketpremiär i bokhandeln. Boken, som samlar det bästa från succébloggen med samma namn, släpptes för några veckor sedan och gick direkt in på förstaplasten på tidningen Svensk Bokhandels bästsäljarlista för fackböcker. Tjuvlyssnat ges ut av bokförlaget Känguru, imprint till Lind & Co. SvB:s topplistor finns i sin helhet på www.svb.se (GI i praktiken kom på andra plats på fackbokslistan).

- Jag vet inte vad det säger om folkhälsan i allmänhet men uppenbarligen är fler roade av tjuvlyssning än av kolhydratbantning, säger Kristoffer Lind på Lind & Co i en kommentar.

Om förlaget

Känguru startade som imprint till bokförlaget Lind & Co hösten 2004 och ger ut humor- och presentböcker. Lind & Co startade 1998 och har haft en rad succéer inom olika genrer, bland annat med klassikerserien Nittonhundra, Magdalena Graafs storsäljande Det ska bli ett sant nöje att döda dig och journalisten Anna-Britta Ståhls prisbelönta Bantningsbluffen. Förutom Känguru rymmer Lind & Co även Grönköpings Veckoblad och det nystartade förlaget Xstory som ger ut erotisk skönlitteratur och praktiska sexhandböcker.

· www.kanguru.se för bilder på omslag och författare

· Kristoffer Lind, Lind & Co, mobiltelefon 0707- 28 55 43, e-post kristoffer@lindco.se

· Lena Stjernström, Full Tank/presskommunikation, tfn 0709-96 98 89, e-post: lena@fulltank.se