TLS Energimätning AB

TLS tecknar avtal med Fortum för leverans av värmemätare

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2013 23:37 CET

TLS tecknar avtal med Fortum för leverans av värmemätare

TLS Energimätning AB och AB Fortum Värme samägt med Stockholm Stad tecknar avtal för leverans av värmemätare för installationer i fjärrvärme-/fjärrkylacentraler i Stockholm. Avtalet sträcker sig fram till sommaren 2016 med möjlighet för båda parter att förlänga med ytterligare 1 år. TLS är en av tre leverantörer där det totala värdet är ca 16 miljoner kronor.

- Fortum är en ny kund till oss och eftersom de ställer höga krav på sina leverantörer och samarbetspartners är det extra hedersamt att ha fått förtroendet att vara deras leverantör, säger Jonas Ljungdahl, försäljningschef på TLS.

För ytterligare information, kontakta:

Peter Tennhagen, styrelseordförande i TLS, 070-3333254

Magnus von Feilitzen,  Strategic Purchaser hos Fortum,  08-6717850.

TLS Energimätning är ett svenskt bolag, startat av bolagets ledning 2010. TLS samarbetar med Europas ledande leverantörer av mätutrustning för energimätning, varav den viktigaste är Landis+Gyr. De flesta av Sveriges värmeverk är kunder hos TLS.

Om Fortum

Fortums syfte är att skapa energi som gör livet bättre idag och för kommande generationer. Vi erbjuder hållbara lösningar som tillgodoser behoven av låga utsläpp, effektiv resursanvändning och en trygg energiförsörjning samtidigt som vi levererar ett förstklassigt resultat till våra aktieägare. Vår verksamhet omfattar produktion, distribution och försäljning av el och värme, samt experttjänster inom dessa områden.

Fortums verksamhet är fokuserad på Norden, Ryssland, Polen och Östersjöområdet. I framtiden ser vi även att integrationen i Europa och de snabbt växande marknaderna i Asien ger ytterligare möjligheter för tillväxt. Under 2012 uppgick Fortums omsättning till 6,2 miljarder euro och rörelseresultatet var 1,7 miljarder euro. Vi sysselsätter cirka 10 400 personer. Fortums aktie är noterad på NASDAQ OMX Helsingfors. Läs mer på www.fortum.com eller följ oss på Twitter och Facebook.