TMG INTERNATIONAL: FÖRSTA LEVERANSEN AV RATTARMATURER TILL KEY SAFETY SYSTEMS

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2006 16:25 CEST

TMG International AB meddelar idag att bolagets första leverans av rattarmaturer från Morelia, Mexiko till Key Safety Systems har påbörjats enligt plan.

Omfattningen av det uppstartade programmet till Key Safety Systems gäller en årsvolym om 520 000 st rattarmaturer som löper på 5 år och representerar en omsättning på totalt ca 90 MSEK.

Key Safety Systems är inom fordonsindustrin ledande på design och produktion av krockkuddar, säkerhetsbälten, rattarmaturer och integrerade säkerhetssystem. Deras produkter används i fler än 300 bilmodeller tillverkade i Nordamerika, Europa och Asien. Key Safety Systems' kunder inkluderar Daimler Chrysler, Fiat, Ford, General Motors, Hyundai, PSA, Volkswagen och många fler. Key Safety Systems' globala marknadsnärvaro består i 36 tillverknings, teknik och försäljningsenheter fördelade på 12 länder.
www.keysafetyinc.com

TMG International AB (ticker: TMGI på NGM EQUITY, www.ngm.se ) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av komponenter i magnesium till fordonsindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige och Polen) och i Nordamerika (Mexiko och USA). www.tmgi.se

För mer information kontakta:

Magnus Winterman, Investor Relations
Telefon +46 739 84 46 46
magnus.winterman@tmgi.se

Petter Wessel Bjornstad, VD
Telefon +47 920 374 77
petter.bjornstad@tmg.no

TMG International AB (ticker: TMGI på NGM EQUITY, www.ngm.se) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av komponenter i magnesium till bilindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige och Polen) och i Nordamerika (Mexiko och USA).