TMG International AB

TMG INTERNATIONAL: KONVERTIBELLÅN 182 MSEK (153 MNOK)

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2006 09:00 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här: http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=42752

Med hänvisning till pressmeddelanden den 6 och 7 april meddelar idag TMG International AB's styrelse beslutat, på bakgrund av efterfrågan från investerare, kapitalbehov relaterat till möjliga investerings alternativ och rådande marknadsförhållande, att slutgiltigt utöka omfattningen i det konvertibla lånet till ca 182 MSEK (153 MNOK) från det ursprungligt meddelade 125 MSEK (105 MNOK).

Lånet har som tidigare meddelats följande villkor:
Löptiden gäller till maj 2011 och är amorteringsfritt till en räntesats på 8 %. Lånet kan efter ett år från utbetalning, kvartalsvis, konverteras till aktier i Bolaget till en konverteringskurs på NOK 2.10 (SEK 2.48) per aktie.

Tilldelning har skett den 11 april 2006 och utbetalning av lånet ska ske den 5 maj 2006.
TMG International AB (ticker: TMGI på NGM EQUITY, www.ngm.se) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av komponenter i magnesium till fordonsindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige och Polen) och i Nordamerika (Mexiko och USA). www.tmgi.se

För mer information kontakta:

Magnus Winterman, Investor Relations
Telefon +46 739 84 46 46
magnus.winterman@tmgi.se

Petter Wessel Bjornstad, VD
Telefon +47 920 374 77
petter.bjornstad@tmg.no

Paal E. Johnsen
Carnegie ASA
Telefon +47 22 00 93 81
pj@carnegie.no

TMG International AB (ticker: TMGI på NGM EQUITY, www.ngm.se) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av komponenter i magnesium till bilindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige och Polen) och i Nordamerika (Mexiko och USA).