TMG INTERNATIONAL: UTÖKAD ORDERINGÅNG FRÅN TRW AUTOMOTIVE

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2006 13:20 CEST

TMG meddelar att bolaget har erhållit order på gjutformar för nya tillverkningsprogram rattarmaturer i magnesium från sin kund TRW Automotive Inc. Tillverkningen ska ske i produktionsanläggningen i Morelia, Mexiko.

Tillverkningsprogrammen omfattar en sammanlagd årlig volym om 700 000 st rattarmaturer och det beräknade ordervärdet uppgår till ca 132 MSEK över 5 år.

Viss del av meddelade ordrar ingår i de orderförfrågningar bolaget redogjorde för i bokslutskommunikén för året 2005 medan ytterligare del är nya ordrar.

TMG International AB (ticker: TMGI på NGM EQUITY, www.ngm.se) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av komponenter i magnesium till bilindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige och Polen) och i USA (Michigan och Florida) samt i Mexiko. www.tmgi.se

TRW Automotive rankas med en omsättning 2005 på 12,6 Miljarder USD som en av världens ledande underleverantörer till fordonsindustrin. Företaget med huvudkontor i Livonia, Michigan, USA har ca 63,100 anställda i 25 länder.
TRW Automotives produkter inkluderar integrerad fordonskontroll, bromssystem, styrsystem, upphängningssystem, säkerhetssystem för förare och passagerare (sätesbälten och krockkuddar), elektronik, motorkomponenter, fästessystem och service och reservdelar. All info som beskrivs som "TRW Automotive" eller "TRW" i detta pressmeddelande härrör från TRW Automotive Holdings Corp. och dess dotterbolag om inte annat anges. www.trwauto.com

För mer information kontakta:

Magnus Winterman, Investor Relations
Telefon +46 739 84 46 46
magnus.winterman@tmgi.se

Petter Wessel Bjornstad, VD
Telefon +47 920 374 77
petter.bjornstad@tmg.no

TMG International AB (ticker: TMGI på NGM EQUITY, www.ngm.se) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av komponenter i magnesium till bilindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige och Polen) och i Nordamerika (Mexiko och USA).