TNT

TNT startar ny flyglinje från Sturup

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2006 10:04 CET

Från och med november flyger TNT med daglig trafik från Malmö-Sturup Airport till St. Petersburg i Ryssland.

Trafiken till St. Petersburg blir en fortsättning på linjen till Kaunas i Litauen. Sedan tidigare fungerar Sturup som nav för TNTs flygtrafik till Köpenhamn i Danmark, Kaunas i Litauen, Minsk i Vitryssland och Gdansk i Polen.

– I linje med vår Focus on Network strategi så ser vi över och förbättrar vårt nätverk för att kunna erbjuda en ännu bättre service, säger Lars Dahlin platschef för TNT Express Malmö. För våra kunder så kommer detta främst att märkas på att vi ytterligare förbättrar en redan hög leveranssäkerhet och att vi erbjuder en utökad kapacitet för att också möta framtida behov.

För mer information kontakta:
Lars Dahlin, platschef TNT Express Malmö, lars.dahlin@tnt.se.
tfn 0707 17 68 77,

Stephen Naylor, vd TNT Express Sverige, stephen.naylor@tnt.se.
tfn 08 625 59 85 eller mobil: 070 752 74 07

Fakta om TNT

1. TNT Express är världens ledande business-to-business aktör när det gäller expresstransporter. Varje vecka levererar TNT Express 3,5 miljoner paket och dokument till över 200 länder. Nätverket består av närmare 900 depåer, hubbar och sorteringscenter. Över 19 000 fordon och 43 flygplan ingår i vad som är Europas största flyg- och vägtransportnät.

2. Antal anställda uppgick till över 48 000 över hela världen i slutet av 2005 och TNT Express är den första organisationen att erhålla globalt erkännande som en Investor in People. Omsättningen uppgick till 2,9 miljarder Euro för första halvåret 2006. TNT Express rörelseresultat ökade med 21,5 % till 277 miljoner Euro första halvåret 2006, jämfört med samma period förra året. Se även www.tnt.com/express

3. TNT N.V förser företag och konsumenter över hela världen med en stor bredd av tjänster för behov inom mail och express. Med huvudkontor i Holland, erbjuder TNT en effektiv nätverksstruktur i Europa och Asien och expanderar för att maximera prestationen i sina nätverk. TNT finns i mer än 200 länder och har över 128.000 anställda. För första halvan av 2006 rapporterade företaget en intäkt på 5.3 miljarder Euro och ett rörelseresultat på 671 miljoner från befintlig verksamhet. TNT N.V är listad på börserna i Amsterdam och New York. TNT värdesätter sitt sociala ansvar och samarbetar med United Nations World Food Programme och United Nations Environmental Programme, för att bekämpa hunger och miljöförstöringar i världen. Se även http://group.tnt.com för ytterligare information.