Netigate

Tobias Thalbäck ny VD för Netigate

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2014 15:15 CEST

Netigate, en av Europas största leverantörer av molnbaserade tjänster för onlineundersökningar och feedback management, har utsett Tobias Thalbäck till ny VD. 31-åringen kommer närmast från rollen som försäljningschef i bolaget och ska växla upp tillväxt- och internationaliseringstakten i det svenska gasellföretaget.

- Tobias har extraordinära ledaregenskaper, affärskompetens och den karaktär som krävs för att uppnå våra mål. Vi har största förtroende för att hans ledarskap kommer att bygga vidare på Netigates imponerande historik av innovationsstyrka och tillväxt, säger Tom Nyman, styrelseordförande på Netigate.

Tobias Thalbäck kommer närmast från positionen som VP Sales för Netigate, där han framgångsrikt byggt en internationell försäljningsorganisation och uppnått tvåsiffrig tillväxt varje år sedan Netigate startade 2005.

Under 2010 gick Thalbäck över till finska energibolaget Fortum som Area Sales Manager, men återvände att Netigate under 2011 för att leda försäljningsorganisationen. Hans bakgrund med betoning på försäljning och kundrelationer gör att styrelsen ser honom som idealisk att leda nästa fas i organisationens framfart.

- Jag är hedrad över att ha fått förtroendet av styrelsen att leda Netigate in i nästa spännande tid för företaget. Netigate har teknik och kunnande för att bli världsledande inom feedback management och jag ser fram emot att arbeta med företagsledningen och de anställda för att driva tillväxt för företaget, säger Thalbäck.

Den tidigare VD:n för Netigate och tillika medgrundaren, Victor Molander , tillträder en ny tjänst för att leda Netigates strategiska produkt - och teknologiutveckling.

- Jag är mycket stolt över vad vi har åstadkommit under min tid som VD och ser fram emot att vara en del av företagets fortsatta resa. Jag vill gratulera Tobias till sin utvidgade roll och jag är säker på att han kommer att leda laget och driva på den tekniska och affärsmässiga förändringstakten och arbeta för tillväxt och långsiktig framgång för Netigate, säger Victor Molander.

- Vi vill tacka Victor för hans ledarskap och strategiska syn på bolaget under de nästan tio år som han har varit VD. Hans uppfinningsrikedom har hjälpt till att definiera online-undersökningsvärlden idag . Han har väglett Netigate genom exceptionell tillväxt till en marknadsledande position för molnföretag globalt. Jag ser väldigt mycket fram emot att arbeta med Victor i hans nya strategiskt viktiga roll, säger Tom Nyman.

Korta fakta Netigate:

Startade 2005
+1 500 kunder i +30 länder
+35 000 aktiva användare
+31 000 000 besvarade enkäter
Tekniskt stöd för enkäter på 60 språk
Huvudkontor i Stockholm

För mer information, vänligen kontakta:

Tobias Thalbäck, CEO, Netigate
E-post:  tobias.thalback@netigate.se

Tom Nyman, Styrelseordförande, Netigate
E-mail: tom.nyman@netigate.se

Om Netigate

Netigate är en ledande europeisk leverantör av molntjänster för undersökningar online. Tjänsterna används främst för genomförande av kund-, marknads- och  medarbetarundersökningar. Genom Netigates lättanvända gränssnitt kan användarna genomföra undersökningar på ett mycket kraftfullt sätt jämfört med andra alternativ. Netigate startade 2005 och har tilldelats flera svenska och internationella priser för tillväxt och innovation, bland annat Gasellpriset av Dagens Industri fem år i rad. Netigate har huvudkontor i Stockholm och säljkontor i Oslo, Berlin och Wiesbaden. Bland de 1 500 kunderna märks många ledande företag, till exempel Electrolux, Ericsson, Vodafone, E.ON och DB Schenker.