Universal Music Sweden

Tom Jones framför den kritikerrosade “Praise & Blame” i sin helhet i Stockholm och Malmö!

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 16:02 CEST

Efter otroliga framgångar med framträdanden i Europa och ett oerhört mottagande av nya albumet ”Praise & Blame” bekräftar nu Tom Jones att han besöker Sverige i höst. Framträdandena blir små och exklusiva, turnén startar på Tyrol i Stockholm den 21 november och fortsätter sedan till KB i Malmö den 23 november. Biljetterna släpps den 30 oktober klockan 09.00.

På det nyligen släppta och kritikerrosade albumet ”Praise & Blame” framför sir Tom Jones en fantastisk blandning av amerikansk gospel, blues och country. Legenden kastar dessutom in ett gäng väl valda covers i leken, vi hör bland annat låtar signerade både Bob Dylan, John Lee Hooker och Billy Joe Shaver. Men en sak som låtarna har gemensamt är att de är handplockade av Jones själv, tillsammans med demonproducenten Ethan Johns (Ryan Adams, Kings of Leon, Paolo Nutini).  Albumet är dessutom inspelat direkt, från start till slut, live i studion.

Albumet och alla dess låtar står med andra ord i en klass för sig, och därför är det med stor stolthet Live Nation idag kan bekräfta att det kommer att framföras live i Sverige när Tom Jones med följe rullar norrut i november. Turnén blir första gången någonsin som Jones framför albumet i sin helhet för publik, och att konserterna på Tyrol och Kulturbolaget kommer bli något att snacka om långt efter sista tonerna råder ingen tvekan om!

Imorgon klockan 21.00 gästar Tom Jones Skavlan på SVT.

Mer info på www.tomjones.com

Konsertinfo
21.11 Stockholm, Tyrol
23.11 Malmö, KB

Biljetter
Stockholm:
Biljetterna kostar 450 kr + serviceavgift och säljs via LiveNation.se, Ticnet 077-170 70 70 samt Ticnet-ombud. Ingen försäljning via ATG-ombud, dock uthämtning.

Malmö:
Biljetterna kostar 500 kr + serviceavgift och säljs viaLiveNation.se, Kulturbolaget.se, Eventim-ombud & callcenter 0771-651 000. (Köpta biljetter kan hämtas ut på ATG- eller Eventim-ombud).

Live Nation, Catarina Oscarsson, catarina.oscarsson@livenation.se, 08-665 01 30
Universal Music, Johanna Rosen, johanna.rosen@umusic.com, 08-629 53 00