Log Max AB

Tom Sarin ny VD för Log Max

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 10:10 CEST

Tom Sarin (47) has utsetts till ny VD för Log Max-gruppen bestående av Log Max AB och det amerikanska företaget Log Max Inc.

Tom har 15 års erfarenhet av skogsindustrin som VD och Ekonomichef i både Europa och USA. Toms senaste uppdrag har varit som VD för Komatsu Forest Sweden som bedriver försäljning och eftermarknad för Komatsu skogsmaskiner i Sverige.

Tom Sarin: “Det är en ära att ta över som VD för Log Max. Det är ett företag med lång historia, ett utmärkt globalt rykte och väldigt goda kundrelationer världen över. Jag ser fram emot att få arbeta med den erfarna och motiverade Log Max-personalen. Vi kommer att ha fortsatt fokus på att konstruera, tillverka och distribuera produkter i absolut världsklass med kundens behov i centrum.”

Tom Sarin kommer att börja som VD på Log Max 2013-07-01

Nuvarande VD, Micael Olsson, kommer att fortsätta som Platschef för fabriken i Grangärde.

Log Max AB har sedan starten 1980 vuxit till att bli en av världens största tillverkare av skördaraggregat för mekaniserat skogsbruk. Idag finns Log Max representerat över hela världen med återförsäljare men även egna kontor i t.ex. Nordamerika, Ryssland, Tyskland, Spanien m.m.