Meet In Grid, fd RAU

Tomas Tobé till Skolsnack - Vi kommer inte att förstatliga skolan

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2013 16:10 CEST

I senaste avsnittet av Skolsnack intervjuas moderaternas skoltalesperson Tomas Tobé av Fredrik Svensson, och han ger klara besked om debatten kring förstatligande av skolan.

- Vi kommer inte att förstatliga skolan, säger Tomas Tobé.

Förutom detta diskuterades Schlagersnörderi, hur det är att komma hem med en MUF-knapp till sina socialdemokratiska föräldrar, entreprenörskap, lärarutbildningen, likvärdigheten, inkludering och att skolan är ett gemensamt ansvar och inte enbart staten. Dessutom lyftes den viktiga frågan om digitaliseringens effekter på både skolan i sig och lärandet.

Skolsnack GarageRadio granskar skolan ur ett lättsamt men seriöst perspektiv och produceras av Rektorsakademien Utveckling. Programmet är det snabbast växande radioprogrammet för skola och utbildning. Tidigare intervjuade är Ibrahim Baylan (s), Eva-Lis Sirén (Lärarförbundet), Christian Lundahl (skolforskare)  m.fl.

Lyssna direkt:

Rektorsakademien Utveckling bedriver utvecklingsprojekt, ledarutveckling, kreativitetsutveckling, omvärldsbevakning och opinionsbildning inom ramen för svensk skola, arbetsliv och framtid. Vår idé är att bidra till att skolor och företag utvecklas i samklang samhällsutvecklingen och vår samtid.

Mässan SETT (Scandinavian Educational Technology Transformation) som sker april 17-18 2013 är en mässa skapad av oss för att samla olika intressenter som vill föra skandinavisk skola och utbildning framåt. Besök oss gärna på SETTdagarna.se