Leksands IF Ishockey

TOMMY MUNTHER NY FÖRSÄLJNINGS- OCH MARKNADSCHEF

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2010 16:53 CET

Idag blev det klart att Tommy Munther blir ny försäljnings och marknadschef på Leksands IF. Tommy kommer närmast från en tjänst som säljare och projektledare i föreningen och har bland annat varit en av hjärnorna bakom Nätverket Leksands IF samt de två succékryssningarna med Viking Cinderella.

-          Det känns helt rätt att rekrytera internt och Tommy är absolut rätt man på rätt plats. Han känner redan till föreningen mycket väl och har goda kontakter med våra befintliga kunder, säger Leksands IFs VD Mats Aspemo.

Tommy Munther är 50 år ung och kommer ursprungligen från Borlänge. Han har en gedigen hockeybakgrund, dels som ungdomsspelare i Leksands IF och senior i bland annat Borlänge Hockey. Han har även tränat Hedmora, Borlänge och Falun i division ett.

Tommy har drivit egna företag inom sälj, event och detaljhandeln inriktad mot idrott och fritid. Han har verkat inom föreningens säljorganisation sedan 2008 och har varit med i och byggt upp det som idag heter Nätverket Leksands IF. Han beskriver sig själv som lugn och social med en passion för sälj och Leksands IF.

-          Först och främst vill jag framhålla vilken ära det är att få det förtroende det innebär att inneha den här befattningen. Att få jobba med ett av idrottssveriges starkaste varumärken är inspirerande och jag är övertygad om att vi, tillsammans med våra partners och supportrar, kan skapa en stark ekonomisk grund för föreningen, säger Munther.

-          Idrott idag är business men vi får aldrig glömma bort de idrottsliga grundvärderingarna som genom åren skapat det stora intresset som finns för Leksands IF. Utmaningen ligger i att kombinera dessa två sidor av myntet och på så sätt skapa förutsättningar för fortsatt elitsatsning.

Tommy Munther tillträder sin tjänst den första december.

Per Källgren
Press & informationsansvarig