Wordpower

TomTom satsar på svenska marknaden

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2012 15:31 CEST

TomTom Business Solutions, den nederländska tillverkaren av bilnavigationssystem, satsar nu hårdare på den svenska professionella marknaden. TomTom har därför etablerat en starkare representation i Sverige. I samband med mässan Lastbil 2012 i Jönköping den 22-25 augusti kommer TomTom Business Solutions att visa upp sina nyheter inom fleet management, vilket också markerar startskottet för intåget på den svenska marknaden. TomTom kommer framförallt att fokusera på de två målgrupperna transportsektorn samt service- och underhållssektorn.

TomTom Business Solutions är den snabbast växande leverantören av fleet management-system i Europa och har över 18 500 kunder världen över. Över 200 000 fordon är uppkopplade till TomToms hårdvara för fleet management. TomTom har sedan april etablerat en sverigerepresentation dit de svenska återförsäljarna kan vända sig.

– Vi är nya som leverantörer i Sverige inom fleet management och det ska bli spännande att bidra till utvecklingen. TomTom Business Solutions ser stor potential i Sverige som tillväxtmarknad och ett viktigt land för fortsatt expansion, säger Richard Costa, country manager för Sverige.

Mässan Elmia Lastbil 2012 i Jönköping är en industrimässa som visar de allra senaste nyheterna inom transportsektorn. TomTom Business Solutions kommer att vara representerade med monternummer B03.18 i hall B.

– Vi ser Elmia Lastbil 2012 som ett utmärkt tillfälle för oss att visa upp våra nyheter inom fleet management för svenska marknaden och att få en bra start på vår etablering, säger Richard Costa.

På mässan Elmia Lastbil 2012m den 22-25 augusti kommer TomTom att visa följande nyheter:

• WEBFLEET: Vår prisbelönta online-applikation för fleet management.
  • Nyhet! LINK 510: Den senaste versionen av vårt spårningssystem (track and trace system).
  • ecoPLUS: ett hårdvarutillbehör som sparar upp till 20 % av bränsleförbrukningen.
    • PRO series: våra toppmoderna navigationssystem för lastbilar.

För mer information, och för att få inträde till mässan:

TomTom Business Solutions finns vid monter B03.18 i Hall B. Gert-Jan Boom är marknadschef för Benelux och Norden och kommer att närvara vid mässan:

Gert-Jan Boom | Marketing manager Benelux & Nordics | gert-jan.boom@tomtom.com
 TomTom Business Solutions | Oosterdoksstraat 114 | 1011 DK AMSTERDAM | www.tomtom.com/business | +31 (0) 20 757 5327 office | +31 (0) 629 279 851 mobile

Om TomTom Business Solutions

TomTom Business Solutions är ledande leverantör av fleet management-lösningar och är välkänt som den snabbast växande Telematics Service Provider (TSP) för kommersiell fordonsflotta i Europa. WORKsmart™ är TomToms användarfärdiga fleet management-lösning – ett innovativt system för att förbättra administrationen för alla typer av fordonsflottor. TomTom erbjuder sina kunder industriledande lösningar kombinerat med en högkvalitativ och professionell service. I själva kärnan av TomTom Business Solutions produktsortiment finns TomTom WEBFLEET®.

För mer information, besök http://business.tomtom.com/

Följ oss på Twitter@TomTomCorporate.com

Fakta TomTom

TomTom grundades 1991 och är världsledande leverantör av lokaliserings- och navigeringsprodukter för bilar, samt service för att erbjuda förare världen över navigationsupplevelser i världsklass.

Huvudkontoret ligger i Amsterdam och har försäljning i över 40 länder. Företaget har över 3 500 anställda världen över.

I TomToms produktsortiment finns portabla navigationsutrustningar, in-dash infotainment-system, fleet management-lösningar, kartor och real-time-service som bland annat det prisbelönta TomTom HD Traffic.

För väldens mest uppdaterare ruttplanerare, med aktuell trafikinformation, besök www.tomtom.com/livetraffic. För mer information, besök www.tomtom.com