Epson Sverige

Tony Grass ny Business Account Manager på Epson

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 14:23 CEST

Epson förstärker sin organisation inom B2B med Tony Grass som ny Business Account Manager. Hans uppdrag är att vidareutveckla Epsons försäljning inom företagsprodukter så som projektorer, skanners och skrivare.

"Vi har en bred portfölj med produkter och lösningar för företag i alla storlekar. Det finns en stor potential för Epson att växa på den svenska företagsmarknaden. Jag är övertygad om att Tony med sin erfarenhet och insikt av kundsidan kommer att tillföra mycket till vår organisation", säger Richard Robertsson, Sverigechef på Epson.

Tony kommer närmast från distributören Optical Storage, där han var Försäljningsansvarig. Han har gedigen erfarenhet inom försäljning sen många år tillbaka och har arbetat inom IT-branschen sen 90-talet.

"Min förhoppning är att tillsammans med såväl teamet här som våra kunder och partners kunna använda mina erfarenheter till ett koncept där alla led känner sig som vinnare", säger Tony Grass.

Tony började sin anställning i augusti och nås på tel: 08-444 38 83 alternativt e-mail: tony.grass@epson.eu

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 78 000 anställda i 99 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu