Amvina AB

Too tough to handle…!

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 10:00 CEST

Lodger designar och utvecklar produkter för att ge barn och föräldrar den nödvändiga mobiliteten och flexibiteten, medans siktet alltid är inställt på komfort och säkerhet. Produkterna är tillverkade av den finaste bomull och i vävd fleece av högsta kvalitet. En fleece som andas, håller värmen och som är vattenavvisande.

Då Lodger firar tio år i år, presenteras nu den mest spännande och innovativa kollektionen under dessa tio år; Tough Denim. Namnet säger allt, en tuff kollektion, gjord av den mjukaste bomullsdenim, kombinerad med en komfortabel fleece.  Denimdelen är stickad och består av 65% bomull, mixad med 35% polyester. Produkterna är gjorda för att andas och vara mjuka och bekväma.

I kollektionen Tough Denim har Lodger tänkt på alla jeansdetaljer, så som användandet av extratjock kantstickad tråd, röda dekorativa stygn, jeansfickor och äkta lädermärke med Lodger loggan.

Lodgers sortiment av produkterna Bunker, Hopper, Shelter och Wrapper är alla en del av Tough Denim.

Bunker  från ca 899 kr
Hopper från ca 499 kr
Shelter från ca 699 kr
Wrapper från ca 749 kr

För ytterligare information eller bilder, kontakta Mats Planberg
Tel 08-732 88 50 eller mats.planberg@amvina.se
Mer info samt högupplösta bilder för nedladdning finns på www.amvina.se/lodger

Lodger säljs och distribueras till återförsäljare i Sverige, Norge och Danmark av Amvina AB.

Amvina är ett svenskt import- och grossistföretag som distribuerar baby-, barn-, gravid- och föräldraprodukter till detaljhandeln i Norden.
Vår filosofi är att göra praktiska, säkra och designade produkter tillgängliga för den nordiska marknaden. Bland våra varumärken finns bland annat Dusky Moon, Fertile Mind, FunToSee, Hippychick, Lodger, Maxi-Cosi, Pabobo, Quinny, Skip Hop, Sunshine Kids och Walltastic.