Norsecraft Geo AB

Top Position AB presenterar Topcons P-32 asfaltbeläggning system byggt för enklare 2D-kontroll

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 13:17 CEST

Livermore, Kalifornien, USA / Capelle a / d IJssel, Nederländerna - Topcon Positioning Group introducerar nya P-32 asfaltbeläggning styrsystemet med den nya kontrollenheten GC-35, med grafisk fyrfärgs display. Det nya systemet innehåller också Topcons Sonic Tracker ®, lutnings sensor och är helt kompatibel med sin Smoothtrac ® sonic utjämningssytem.

P-32 systemet är utformat för att möjliggöra styrning av båda sidor av läggaren av en ensam operatör. "Operatören kan se höjd och lutnings värden på skriden från en enda kontrollbox, en tidsbesparande funktion möjliggjord genom att förädla befintliga, beprövade tekniker inom maskinstyrning från Topcon och kombinera dem med den nya GC-35 kontrollboxen," sade Jeroen Mennink, försäljningschef.

GC-35 kontrollboxen har en 3,5 tum, färg- LED display avsedd för användning i starkt eller svagt ljus, vilket gör det enkelt att läsa under hela asfalteringsjobbet, dag eller natt.

"Med stora bilder och text, en lätt navigerad meny, en konfigurerbar skärm layout och en otroligt snabb processor, kan operatören avgöra snabbt vilka alternativ som är bäst och göra sina val för att skapa mjuka och precisa tvärfalls övergångar och förbättra den övergripande asfalterings kontrollen" fortsätter Mennink.

Vatten-och dammtät med sin IP67 klassificering är den nya GC-35 kontrollboxen byggd för att klara svåra förhållanden som uppkommer under arbetet. Utöver sin hållbarhet, är den designad för att enkelt kunna ha de senaste firmware-uppdateringarna som görs snabbt och enkelt via en USB-anslutning. Det är också bakåtkompatibelt med Topcon System 5 asfalt styrsystem.

"Alla aspekter av P-32 designen är tänkt att bli långvarig med förbättrad prestanda för operatören såsom placeringen av kablarna - monterad på sidan av kontrollboxenistället för nedanför kontrollboxen för att hålla kablarna borta från de rörliga delarna av läggaren, " säger Mennink . "Med sitt enkla och överskådliga operatörsgränssnitt och robusta exteriör, är systemet byggt för arbetsplatsen-redo för de tuffaste utmaningarna för asfaltläggning."

Top Position AB är sedan februari 2006 distributör för Topcon GNSS, totalstationer och maskinstyrning i södra halvan av Sverige med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Bollnäs. Idag ingår Top Position AB i Norsecraft Gruppen. Personalen i Top Position AB har mycket lång erfarenhet av att leverera GPS och totalstations utrustning till de professionella användarna.  www.topposition.se