123people.se

Topp 10 mest sökta personer på 123people.se under september

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 10:02 CEST

Att det precis har varit val syns tydligt i månadens topplista från 123people.se som innehåller sex stycken partiledare. Sveriges statsminister Fredrik Reinfeldt, kniper förstaplatsen från förra månadens etta, Christian Beadles (Justin Biebers bästa vän), som halkat ner från topp 10 denna vecka. Justin Bieber själv har också tappat platser i jämförelse med augustis lista där han låg femma men han kniper listans sista plats.

Septembers lista är vår första lista som innehåller en tidningsjournalist, nämligen Svenska Dagbladets näringslivsjournalist Carolina Neurath som den senaste tiden detaljerat skrivit om HQ Banks fall.

1. Fredrik Reinfeldt, moderaternas partiledare

2. Mona Sahlin, socialdemokraternas partiledare

3. Jimmie Åkesson, Sverigedemokraternas partiledare

4. Zlatan Ibrahimovic, fobollspelare

5. Carolina Neurath, närlingslivsjournalist på Svenska Dagbladet

6. Lars Ohly, Vänsterpartiets partiledare

7. Lena Endré, skådespelare

8. Göran Hägglund, Kristdemokraternas partiledare

9. Maud Olofsson, Centerns partiledare

10. Justin Bieber, artist

123people grundades sommaren 2007 av IT inkubatorn i5invest och köptes sedan av det franska företaget PagesJaunes Groupe i mars 2010. PagesJaunes är störst i Frankrike inom lokal annonsering och information och i 2009 uppgick de konsoliderade intäckterna till 1,2 miljarder euros.

123people har idag 20 anställda som alla är experter inom sin bransch. Huvudkontoret ligger i Wien.