Custice

Topp 5 lista: Koneos mest nöjda företagskunder i dokumenthantering fördelat på län

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2013 07:58 CET

Custice har den här veckan tittat närmare på Koneo i jakten på de nöjdaste företagskunderna inom dokumenthantering. De mest nöjda Koneokunderna hittade vi i Örebro, följt av Västernorrland och Östergötland.

En nöjd kund är oftast ett kvitto på hur väl ett företag fungerar för tillfället. Den här veckan fokuserade vi på Koneo och räknade ut medelvärdet i alla Sveriges län, för att få fram en topplista med fem län där Koneo har sina mest nöjda kunder.

För att räkna ut vilka städer som har mest nöjda kunder tittade vi på nöjdhet med kompetens, pris, relation, service och tillgänglighet av sina dokumenthanteringsleverantörer, som betygsattes från 1 till 5. Samtliga svar fick sedan ett medelvärde som jämfördes med varandra länsvis. Län med för litet urval räknades inte med i sammanställningen.

topp 5 bästa län

1.  Örebro

2.  Västernorrland

3.  Östergötland

4.  Västra Götaland

5.  Jönköping

Custice är en analysleverantör som hjälper sina kunder med att hitta rakare vägar till ökad lönsamhet genom statistisk mjukvara och undersökningar. Vår tjänst #fakta riktar sig till branscherna dokumenthantering, säkerhet, inredning, vending, telekom, it och fastighet. Databasen #fakta innehåller över 138.000 företag, med djuplodande intervjuer. Tjänsten erbjuds som säljstöd för att exempelvis hitta nya kunder, analysera sin position och bedöma kundnöjdhet.

Besök vår hemsida för mer information: http://www.custice.se