Custice

Topp 5 lista: Office mest nöjda företagskunder i dokumenthantering fördelat på län

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 15:39 CET

Tema kundnöjdhet fortsätter detta vecka med Office företagskunder i hela Sverige. Dokumenthanterings-leverantören Office hade mest nöjda företagskunder i Jämtland, följt av Jönköping och Västerbottens län.

En nöjd kund är oftast ett kvitto på hur väl ett företag fungerar för tillfället. Custice intervjuar kontinuerligt företag i hela Sverige om hur nöjda de är med sina dokumenthanteringsleverantörer. Den här veckan fokuserade vi på Office och räknade ut medelvärdet i alla Sveriges län, för att få fram en topplista med fem län där Office har sina mest nöjda kunder.

För att räkna ut vilka städer som har mest nöjda kunder tittade vi på nöjdhet med kompetens, pris, relation, service och tillgänglighet av sina dokumenthanteringsleverantörer, som betygsattes från 1 till 5. Samtliga svar fick sedan ett medelvärde som jämfördes med varandra länsvis. Län med för litet urval valdes bort. Endast Office Documents ingick i urvalet.

topp 5 bästa län

1.  Jämtland

2.  Jönköping

3.  Västerbotten

4.  Gävleborg

5.  Östergötland

Custice är en analysleverantör som hjälper sina kunder med att hitta rakare vägar till ökad lönsamhet genom statistisk mjukvara och undersökningar. Vår tjänst #fakta riktar sig till branscherna dokumenthantering, säkerhet, inredning, vending, telekom, it och fastighet. Databasen #fakta innehåller över 138.000 företag, med djuplodande intervjuer. Tjänsten erbjuds som säljstöd för att exempelvis hitta nya kunder, analysera sin position och bedöma kundnöjdhet.

Besök vår hemsida för mer information: http://www.custice.se