Custice

Topp 5 lista: Sharps mest nöjda företagskunder i dokumenthantering fördelat på län

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 09:46 CET

Custice har tittat närmare på Sharp i denna sista vecka av jakten på de nöjdaste företagskunderna inom dokumenthantering. De mest nöjda Sharpkunderna hittade vi i Gävleborg, följt av Örebro och Stockholm.

En nöjd kund är oftast ett kvitto på hur väl ett företag fungerar för tillfället. Den här veckan, som är den sista i serien, fokuserade vi på Sharp och räknade ut medelvärdet i alla Sveriges län, för att få fram en topplista med fem län där Sharp har sina mest nöjda kunder.

För att räkna ut vilka städer som har mest nöjda kunder tittade vi på nöjdhet med kompetens, pris, relation, service och tillgänglighet av sina dokumenthanteringsleverantörer, som betygsattes från 1 till 5. Samtliga svar fick sedan ett medelvärde som jämfördes med varandra länsvis. Län med för litet urval räknades inte med i sammanställningen.

topp 5 bästa län

1.  Gävleborg

2.  Örebro

3.  Stockholm

4.  Uppsala

5.  Jönköping

Custice är en analysleverantör som hjälper sina kunder med att hitta rakare vägar till ökad lönsamhet genom statistisk mjukvara och undersökningar. Vår tjänst #fakta riktar sig till branscherna dokumenthantering, säkerhet, inredning, vending, telekom, it och fastighet. Databasen #fakta innehåller över 138.000 företag, med djuplodande intervjuer. Tjänsten erbjuds som säljstöd för att exempelvis hitta nya kunder, analysera sin position och bedöma kundnöjdhet.

Besök vår hemsida för mer information: http://www.custice.se