Gold of Lapland

Toppensommar på Fromhedens fiskecamp

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2007 15:58 CEST

Foto: Marit Åsén (fri att använda ange bara vem som tagit bilden)

De positiva rapporterna droppar in hela tiden hos Guldrikets marknadsorganisation, Gold of Lapland. De är flera av medlemsföretagen som uppvisar överraskande bra siffror från sommaren, trots många regniga dagar. Det verkar som om besökarna har upptäckt Guldrikets fina utbud och då spelar inte vädret så stor roll.

- Vi har sett en 30 procentig ökning hos oss denna sommar, berättar Marita Lundmark som driver Fromhedens fiskecamp tillsammans med sin man, och då tyckte vi ändå att förra sommaren var riktigt bra!

Spelstämman som arrangerades på campingen i början av juli lockade ca 500 besökare och var Västerbottens största spelstämma och i den restaurang som byggdes förra sommaren har det varit full rulle liksom vi den ”kokande” fiskesjön på campingen.

- De ställen som drabbats hårdast av regnveckorna är nog badparker, tror Marita, våra gäster gillar att fiska, spela golf och dansa och är inte lika solberoende.

Under sommaren har ägarparet Marita och Benny Lundmark köpt ännu en anläggning, Önusstugan, där de ska inrikta sig på jakt och upplevelser i skog och mark.

----------------------------------------------------

För mer information, kontakta gärna:
Marita Lundmark, Fromhedens Fiskecamp, 0918-260 44, 070 283 04 51

Fromhedens fiskecamp är medlem i Gold of Lapland som marknadsför;

* Guldriket, en geografisk och tematisk destination som tar vara på de kultur- och industrihistoriska värden som finns i gruvlandskapet i Västerbotten samt övriga turistiska guldkorn som finns i området. Området spänner över norra länsdelen av Västerbotten och över fyra kommuner: Skellefteå, Norsjö, Malå och Lycksele. Se www.guldriket.com

* Ostriket, "en god bit av Västerbotten" med ett 20-tal certifierade besöksmål och arrangemang på www.ostriket.nu Ostriket hittar du inom kommunerna Skellefteå och Robertsfors.