Halon Security AB

Topplacering för Halon VSP vid utdelning av “Best Anti Spam Solution 2010”

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 11:21 CET

I den tänkbara hårdaste konkurrens, kom svenska Halon Security och deras virtualiserade e-postsäkerhetslösning, Virtual Spam Prevention (VSP) på andra plats som presenterades under gårdagen vid Computing Security Awards i London.

- Vi blev mycket stolta över att vi, ett litet företag från Sverige, och vår produkt ingick som finalist, och att vi fick så bra placering i kategorin “Best Anti Spam Solution 2010” är inte bara en ära utan också ett erkännande av vår banbrytande arbete på detta område, säger Halon Securitys grundare och VD, Peter Falck.

Virtual Spam Prevention, VSP, är en virtualiserad e-postsäkerhetslösning som erbjuder ett prisvärt och ännu oöverträffat skydd mot skräppost och e-postsäkerhet med prestanda och flexiblitet. Den kan virtualiseras på både VMware och Citrixs plattformarna, så att den tar vara på din nuvarande investering i infrastruktur och samtidigt ser till att din e-post och dina användare är säkra.

För mer information, högupplösta produktbilder eller recensionsexemplar, kontakta:

Peter Falck, VD på Halon Security
E-post: peter.falck@halon.se
Telefon: 031-301 19 20

Halon Security är ett företag som utvecklat IT-säkerhetsprodukter inom nätverkssäkerhet virus och skräppost filter sedan 2002 med bas i Göteborg. Halon Security utvecklar sina produkter på marknadens erkänt säkraste operativsystem, BSD, och har fått flertalet toppbetyg i media för bästa prestanda, dynamik och innovativa funktioner. Halon Securitys produkter säljs i Europa, Asien och Nordamerika. www.halon.se