Resurs AB

Topplacering för Resurs AB på årets tillväxtlista

Pressmeddelande   •   Maj 14, 2004 08:42 CEST

Bemanningskoncernen Resurs AB med dotterbolagen IT-Resurs AB, Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB, växer fort av egen kraft. Detta framgår av Tillväxtlistan 2004 som idag presenteras av tillväxtkonsulten Ahrens och Svenska Dagbladet. Företaget som är en av listans 21 nykomlingar i år, gick in på listans femte plats.

- Det är imponerande att se hur Resurs AB, som på fem år tagit sig in i en tuff bransch och har lyckats växa lönsamt med 95 procent per år. Det är en stor prestation, säger Thomas Ahrens, grundare Ahrens Rapid Growth.

Resurs är ett andra vågens bemanningsföretag som står för guidning, vägledning och ett starkt personligt engagemang. Bolaget grundades 1998 och har sedan starten i genomsnitt vuxit med 95 procent per år och hade vid årsskiftet 215 årsanställda och omsatte 80 miljoner kronor.

Ahrens definition på tillväxtföretag är ett företag som under de senaste fem åren haft en genomsnittlig organisk omsättningsökning på minst 25 procent, har minst 50 anställda och en omsättning på minst 50 miljoner kr. Ahrens Rapid Growth och Svenska Dagbladet har publicerat Tillväxtlistan årligen sedan 1994.

Till årets tillväxtlista har 110 företag nominerats och 57 av företagen uppfyller listans kriterier. En placering på listan är inte bara en belöning för bolagets goda resultat och snabba tillväxt. Det är också ett bevis på nytänkande och ett gott entreprenörskap, som förhoppningsvis inspirerar och utmanar andra företag och koncerner till att stärka tillväxtkraften att nomineras till kommande års listor.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Lilian Norin, VD och koncernchef Resurs, tel 08 - 555 350 70, e-post lilian.norin@resursbemanning.se eller Thomas Ahrens, grundare Ahrens Rapid Growth, thomas.ahrens@ahrens.se, tel 0708 - 791 100.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bemanningskoncernen Resurs är ett av landets tio största bolag i bemanningsbranschen. I Resurs ingår IT-Resurs (uthyrning, rekrytering och entreprenadtjänster inom IT-området), Resurs Care (uthyrning, rekrytering och entreprenadtjänster inom vårdområdet) samt Resurs Bemanning (uthyrning, rekrytering och entreprenadtjänster inom traditionell bemanning).