Posh Media Group

Topplista: Kändisarnas 9 konstigaste bebisnamn!

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2009 15:59 CEST

1. Konstigaste bebisnamnet av de alla: Vi gissar på att "My Name Is Earl" stjärnan Jason Lees son inte är helt nöjd med det namn Jason och mamman Beth Riesgraf valde: Pilot Inspektor. Namnet är hämtat från en sång. Vilken otur för lille Pilot Inspektor att hans föräldrar fastnade för just den låten!

2. Red Hot Chili Peppers-stjärnan Anthony Kiedis och hans modellande flickvän Heather Christie ville inte vara sämre och deras son fick namnet Everly Bear. Everly kommer från en av Anthonys favoritgrupper och Bear var mamma Heathers idé. Anthony tyckte Bear var ett utmärkt val eftersom att han känner sig som en del av en björnklan?? Eeeh, vad ska vi säga?

3. Ashlee Simpson och Pete Wentz är hemlighetsfulla kring valet av det bisarra namnet Bronx Mowgli till deras son, men att Mowgli kommer från Djungelboken kan ingen ta miste på. Kanske dags att växa upp?

4. Glamourmodellen Jordan och hennes make Peter Andre är knappast kända för sin goda smak så ingen blev väl direkt förvånad när deras dotter fick namnet Princess Tiaamii. Paret tyckte nog att de var fiffiga när de satte ihop sina mammors namn Thea och Amy till Tiaamii men omvärlden tycker bara att det är konstigt!

5. Brad Pitt och Angelina Jolie måste ha drabbats av storhetsvansinne när de döpte sin dotter till Shiloh Nouvel. Shiloh betyder nämligen Messias! Nouvel är ordet för nytt på franska. En liten sak som Brangelina missade, nouvel är den maskulina formen av ordet. Nouvelle hade varit mer korrekt...

6. Tom Cruise och Katie Holmes lilla sötnos fick namnet Suri. Enligt TomKat härstammar namnet både från hebreiska och persiska. Problemet är bara att Suri inte alls betyder prinsessa på hebreiska som paret menade utan i själva verket "från Syrien". Hmm, kanske bäst att kolla upp bakgrundsfakta lite noggrannare i fortsättningen?

7. Man kan tycka att Gwen Stefani och Gavin Rossdales äldsta son, Kingston, har ett speciellt namn men det är ingenting emot lillebrorsans. Han heter nämligen Zuma Nesta Rock. Zuma kommer från en strand i Malibu med samma namn och är även namnet på ett Neil Young-album. Nesta var till att börja med reggeastjärnan Bob Marleys första namn och Rock antar vi kommer från Gwen och Gavin!?

8. Paula Yates och Bob Geldof tillhör kändisarna med de absolut knäppaste bebisnamnen och det är svårt att välja det konstigaste bland namn som Fifi Trixibelle, Little Pixie, Tiger Lily Heavenly Hirani (pappa är Michael Hutchence) men vår favorit är ändå Peaches Honeyblossom. Allas vår fashionista Peaches har berättat om hur jobbigt hon tyckte det var med sitt namn under uppväxten och vi förstår henne!

9. Chris Martin och Gwyneth Paltrow har hämtat inspiration från vitt skilda håll till sina barn. Äldsta dottern heter Apple och man kunde tänka sig att lillebror också skulle få ett namn från frukt- och grönsaksdisken men han fick ett riktigt gammalt, bibliskt namn i stället: Moses. Moses är även namnet på en av Coldplays låtar som Chris har skrivit till Gwyneth.