Phone House

Topplistan: Touchtelefoner ökar

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 17:00 CET

I januari fortsatte touchtelefoner generellt att öka och androidtelefonen HTC Hero tar sig in på listan.

HTC Hero är den androidtelefon som lyckats att nå en större målgrupp och i januari tog sig Hero in på topplistans niondeplats. LG KP500 är den touchtelefon som sålde bäst och hamnade på en fjärdeplats.

- HTC Hero har banat väg för androidsegmentet, men det behövs ytterligare någon storsäljare för att androidtelefoner ska nå ut till den stora massan, säger Max Rydahl, Produktchef, The Phone House.

"TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE januari 2010

ANTAL ENHETER (december månads placering inom parentes)

1.  (1)             Sony Ericsson W595
2.  (4)             Nokia 2330
3.  (3 )            Samsung E1120
4.  (2 )            LG KP500 *
5.  (7)             Sony Ericsson Naite
6.  (-)              Nokia 2730
7.  (5)             Sony Ericsson Aino*
8.  (-)              Sony Ericsson C901
9.  (-)              HTC Hero*
10. (-)              Samsung S8000 Jet*

*Telefoner med pekskärm

För mer information vänligen kontakta:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se

Max Rydahl, Produktchef, 070-587 2115 max.rydahl@phonehouse.se

The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. The Phone House står för cirka 15 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 800 anställda och 114 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet "The Phone House".