TopVisible

TopVisible ger Tailor Store rätt storlek

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 07:00 CET

Tailor Store som säljer skräddarsydda kläder på nätet är en av veteranerna inom e-handel. Nu höjer Tailor Store ambitionen för sålda skjortor, byxor och pikétröjor och anlitar TopVisible för att via nätet vinna nya marknadsandelar.

– Sökmarknadsföring står för 40 procent av trafiken till vår webbplats. Det är den absolut viktigaste trafikkällan, motiverar Tailor Stores marknadschef Tobias Lindblom samarbetet med TopVIsible.

Målet är att Tailor Store genom välavvägd sökmarknadsföring ska öka sin marknadsandel på detaljhandels bekostnad.

Hos TopVisible är Tailor Store nya på kundlistan. Tailor Store säljer måttsydda skjortor, chinos, pikétröjor och även måttsydda underkläder. TopVisible ska genom sin kompetens öka kvalitén på trafiken till Tailor Store och bidra till att flyktigt intresserade besökare på e-handelsplatsen stannar till och förvandlas till trogna kunder.

– För mig är det personerna bakom namnet TopVisible som är viktiga. De har dokumenterad erfarenhet av Googles verktyg, fortsätter Tobias Lindblom.

Tailor Store finns i Helsingborg och deras framgång kan mätas såväl i nöjda kunder som i mängden utmärkelser för e-handelsplatsen.

TopVisible är certifierad Google-partner och med i Google Engage som är ett nätverk för byråer som arbetar med Googles produkter. TopVisible är inne i en expansiv fas och har under senaste tiden anställt tre nya medarbetare och planerar att under våren 2013 expandera ytterligare för att möta efterfrågan på sökmotoroptimering.

För ytterligare information kontakta: Magnus Äng, Webstrateg tfn 0760-40 52 80

TopVisible är en sökbyrå som brinner för sökmotoroptimering, Google AdWords-annonsering och Google Analytics. Genom TopVisibles gratis SEO-test får företagare, stora som små, hjälp med att förbättra sin synlighet på Google. Bolaget har många års erfarenhet av affärer på nätet, både inom Sverige och internationellt.

Besök TopVisibles webbplats

Följ oss på Twitter