Torebrings Grossist AB

Torebrings blev Årets Företagare i Aneby Kommun 2012

Pressmeddelande  •  2012-04-26 08:57 CEST

Företagarna på Höglandet har utsett Torebrings grossist AB till Årets Företagare i Aneby Kommun 2012. Företager säljer och levererar kaffeautomater, varuautomater, vattenmaskiner, mat och dryck på jobbet till företag samt driver internetförsäljning till företags- och privatkunder av glas och porslin. Företaget har i dag kunder över hela världen och omsätter cirka 53 miljoner. Matts Torebring, som har arbetat med försäljning i 36 år.

Så här lyder motiveringen för att Torebrings utsetts till Årets företagare:
"För 36 år sedan startade Matts Torebring sin verksamhet med att sälja cocosbollar. På den vägen är det. 2011 omsatte Torebrings Grossist AB nära 50 miljoner kronor. Verksamheten har vuxit i omgångar och sedan 15 år tillbaka är sonen Niklas delägare i familjeföretaget. Torebrings förknippas med kaffeautomater, men sortimentet är avsevärt större än så. Företagets mycket framgångsrika webbutik innehåller cirka 7.000 artiklar och expanderar kontinuerligt, senast under 2011 med bland annat Fiskars Garden-sortimentet. Rent fysiskt har företaget byggt till i omgångar på Stigbergsvägen och den tredje utbyggnaden under 2000-talet, en ny lagerhall på 1.250 kvadratmeter, invigdes i november 2011. Denna blir nu navet i den växande internethandeln.
Torebrings är ett utmärkt exempel på ett offensivt företag som placerar Aneby i framkant och som visar att man i den lilla kommunen kan växa och ta plats i den stora världen."

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom