TeleComputing Sweden AB

Tornet tecknar 3-årigt leveransavtal på IT som en tjänst

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2005 08:56 CEST

Fastighets AB Tornet har tecknat ett 3-årigt leverans- och driftavtal med TeleComputing. Därmed går Tornet från intern IT-drift till att hyra IT som en funktion styrd av verksamhetens behov. Genom synliga och föränderliga kostnader över tiden räknar Tornet med att uppnå stora ekonomiska besparingar och ökad flexibilitet vid förändringar. Ordervärdet uppgår till ca 6,5 Mkr.

Tornet är ett av Sveriges större privata fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd omfattande cirka 1,1 miljoner kvadratmeter uthyrbar area. Fastighetsbeståndet är huvudsakligen koncentrerat till Sveriges fyra största städer.

-Vi är övertygade om att vår affärsmodell skapar stora skalfördelar för Tornet. Affären innebär också att TeleComputing nu har befäst en en redan tidigare mycket stark marknadsposition inom fastighetsbranschen, säger Marcus Lindstedt, VD på TeleComputing Sweden.

För mer information kontakta:
TeleComputing VD Johan Lindqvist Mobil: 0733-55 09 35

Fakta om TeleComputing
TeleComputing levererar lösningar för effektiv, centraliserad IT-drift med stöd för att användarna enkelt och säkert får tillgång till information oavsett tid, plats eller utrustning till en förutsägbar kostnad. TeleComputing är marknadsledande inom området centraliserade driftstjänster för Windowsbaserade programvaror. Över 2 500 olika programvaror är testade och verifierade i vår egen driftsmiljö och idag hanterar TeleComputing driften för ca 600 företagskunder i Norden. TeleComputing ASA är sedan 2000 noterat på Oslo-börsen. Företaget som verkar på den nordiska marknaden har drygt 340 anställda varav ca 140 i Sverige. Bland våra svenska kunder finns Semper, TV4, Previa, OM, Vasakronan, Poolia, Fabege, Sandrews Metronome, Kvalita och Kungsleden. För mer information se www.telecomputing.se