IFS

Toronto Transit konsoliderar sina system med IFS Applications

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2003 09:22 CET

Toronto Transit Commission (TTC) i Kanada har skrivit ett kontrakt värt 37 Mkr med IFS för licenser och implementering av IFS Applications. Det nya systemet ersätter flera av TTCs egenutvecklade system för underhåll, service och reservdelslogistik.

TTC ersätter 5 olika underhållssystem med ett integrerat system. Det nya systemet hjälper TTC att förutse och åtgärda fel mycket snabbare än idag vilket kommer att öka intäkterna. Grunden för valet av IFS Applications är det avancerade arbetsordersystemet med full transaktionshistorik, verktygen för verksamhetsuppföljning och analys samt IFS konfigureringslösning för tågsystem.

Tåg- och kollektivtrafiksystem är ett av IFS fokuserade marknadssegment, baserat på den avancerade funktionaliteten för service och underhåll i IFS Applications. IFS erbjuder en komplett lösning med standardkomponenter anpassade för drift och underhåll av tågsystem integrerat med ekonomisystem och verksamhetsstyrning.

Bland kunderna finns Norske Statsbaner, Oslo Sporveier, Swemaint, Siemens Rail Services i Australien, Länderbahn i Tyskland och Krakow Transit Authority. Siemens Transportation Systems Integrated Services, som levererar drifts- och underhållstjänster för tåg och järnvägsinfrastruktur världen över, har valt att använda IFS Applications som standard. Avtalet innebär att IFS Applications installeras för service och underhåll på tågsystem som levereras av Siemens och de första installationerna genomförs på Sky Train och Dispolok i Tyskland. Med 13 % av världsmarknaden för service- och underhållssystem är IFS marknadsledare, enligt det amerikanska analytikerföretaget ARC.

– Med kunder i Nordamerika, Europa och Asien spelar IFS en allt viktigare roll inom kollektivtrafik, säger Trudie Carlesso, vd IFS Canada. Vi lyckas genom att leverera helt integrerade lösningar som ger kunderna möjlighet att minska sina kostnader, öka vinsterna och växa. Vi kommer att samarbeta med TTC som har jobbat i 15 år med att utveckla sina underhållsprocesser för att utveckla vårt erbjudande till branschen.

Om Toronto Transit Commission
TTC driver det tredje största kollektivtrafiksystemet i Nordamerika. Det omfattar Torontos tunnelbana, bussar, spårvagnar och “Wheel-Trans” för resenärer med funktionshinder. Ytterligare information finns på www.ttc.ca.

Om IFS och IFS Applications
IFS utvecklar och levererar komponentbaserade affärssystem för medelstora till stora företag och organisationer. IFS Applications, som implementeras steg för steg, är baserad på webb- och portalteknologi. Lösningen innehåller mer än 60 komponenter för tillverkning, företagets värdekedja (SCM), kundrelationer (CRM), service- och tjänsteproduktion, ekonomi, produktutveckling, underhåll och personaladministration. IFS erbjuder sina kunder ett enklare och öppnare alternativ.

IFS är en av de stora affärssystemsleverantörerna i världen med försäljning i 45 länder och mer än 350 000 användare världen över. Företagets aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (XSSE: IFS).

För mer information, besök vår webbplats på www.ifsworld.com

För ytterligare information, kontakta:
Manni Svensson, Informationschef, IFS
Tel: 08-58 78 45 00