Kombispel AB

Torsåsbo vann 1 miljon vid Kombilotteriets jackpottdragning

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 08:36 CEST

Inga-Britt Karlsson från Torsås är nybliven miljonär efter att ha kammat hem 1 miljon när Kombilotteriets jackpottdragning avgjordes i Piteå under helgen.

Dragningen i Piteå avgjordes under stor dramatik och totalt fick 10 vinnare från hela Sverige dela på hela 11,5 miljoner. För den nyblivna miljonären kom miljonbeskedet lägligt.

- Min son fyllde 40 i samma veva som jag vann och fick veta att jag skulle få delta på jackpottdragningen. Vi hade skramlat till en ny ugn. Men nu fick han kyl, frys och spishäll också!

Inga-Britt Karlsson har även börjat planera vad hon ska göra med resten av sin storvinst.

- Jag går snart i pension och har alltid tänkt sälja huset och flytta in till stan. Nu ska jag unna mig en riktigt fin lägenhet.

Varje kvartal lottar Kombilotteriet ut tolv miljonvinster. En av vinnarna får också snurra på Kombilotteriets jackpotthjul, med chans att vinna Jackpotten som i Piteå var 4 miljoner. Dessa festliga tillställningar anordnas runt om i landet under ledning av Linda Rapp, känd från radio och tv.

Eva Henriksson, Affärsområdeschef Kombilotteriet

E-post: eva.henriksson@kombispel.se

Om Kombilotteriet
Kombilotteriet, Drömreselotteriet och Motorlotteriet är produkter från Kombispel och utgör tillsammans ett av Sveriges största prenumerationslotterier. Varje månad lottar vi ut fyra miljonvinster på en vinstplan som bygger på 225 000 lotter. Det gör oss till det lotteri i Sverige som ger dig störst chans att bli miljonär! Omsättningen 2011 var över 400 miljoner kronor. Lotteriet ägs av Socialdemokraterna och SSU. En lott kostar 200 kr och i den ingår 20 dragningar (varje vardag i fyra veckor).

För ytterligare information, besök: www.kombispel.se