Toshiba Computer Systems

Toshiba lanserar 3D-datorn Satellite A665 - Tar filmer och spel till en ny dimension

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 10:52 CET

• Satellite A665 erbjuder en fantastisk 3D-upplevelse
• NVIDIA 3D VISION-teknik för nästa generations prestanda
• Njut av spel, Blu-ray och digitala foton i 3D

Stockholm, 24 November 2010 – Toshiba presenterar Satellite A665 - en 3D-klar laptop för högupplöst material som ger en intensiv spel- eller filmupplevelse. Datorn är utrustad med NVIDIA 3D VISION-teknik och de senaste Intel® Core™ i7-processorerna. Tillsammans erbjuder de en fantastisk 3D-grafik och en hög allround-prestanda.

Hög multimedia prestanda

Satellite A665 3D levereras med ett par 3D Vision™-aktiva shutter-glasögon och en 3D-HD-skärm, på 15,6 tum. Uppdateringsfrekvensen för den TruBrite LED-bakgrundsbelysta skärmen är 120 Hz. 3D-upplevelsen skapas genom att de medföljande shutter-glasögonen synkroniserar bilden direkt med datorn via en IR-signal och växelvis visar olika perspektiv för varje öga.

Blås nytt liv i 2D videon
Satellite A665 kan konvertera innehåll från 2D- till 3D-format, vilket innebär att befintliga DVD- samlingar får nytt liv. Toshiba Video Player 3D, som endast finns tillgänglig för Toshibas kunder, använder en rad komplexa algoritmer som omvandlar 2D-bilder till 3D i realtid.

Streama 3D-innehåll till 3D-TV

Satellite A665 har en HDMI-anslutning som gör det möjligt att visa 3D-innehåll direkt på en TV med stöd för 3D. Genom att koppla datorn till TV:n, som om det vore en 3D Blu-Ray-spelare, kan användare se dramatiska tredimensionella bilder på en större skärm. Allt 3D-innehåll, inklusive konverterat videoinnehåll från Toshiba Video Player 3D, Blu-ray 3D™-skivor och nästa generations 3D-spel, kan antingen ses på Satellite A665:s skärm eller på en 3D-klar TV med 120Hz uppdateringsfrekvens.

Multimedia - genom att trycka på en knapp

Satellite A665 är utrustad med Harman Kardon stereohögtalare och Dolby Advanced Audio som fördjupar ljudet och kompletterar den visuella 3D-upplevelsen. Med Toshibas USB Sleep-and-music-teknologi går det även att ansluta en MP3-spelare som spelar musik i datorns högtalare - även när datorn är i sleep- eller stand by-läge. Toshibas Resolution + bildbearbetningsteknologi förbättrar och skalar upp bilden på äldre DVD- filmer till nästan HD-kvalitet.

Toshiba Media Controller Plug-in för Internet Explorer är förinstallerad på alla Satellite A665-modeller. Därmed kan användarna streama media, t.ex. Flashvideos från YouTube direkt till DLNA-kompatibla TV-apparater. Ett urval av 3D-spel finns förinstallerade på modellen.

Satellite A665 finns tillgänglig på den svenska marknaden från december 2010 med ett rekommenderat pris på 16 990 SEK inklusive moms.

Toshiba Satellite A665 – fakta

• Intel ® Core™ i7 (Quad Core) processor
• 4 GB DDR3 (1066 MHz) RAM
• 750 GB hårddisk med avancerad skakskyddssensor i 3D
• 39.6cm (15,6'') TruBrite ® HD-skärm (120 Hz) med LED-bakgrundsbelysning1.366 x 768 pixlar (16:9)
• NVIDIA ® GeForce ® GTS 350m grafik med 1GB dedikerat videominne

• Blu-ray Disc™ skrivbar enhet, klar för uppspelning av 3D Blu-ray-skivor
• Bluetooth 2.1 + EDR, WLAN (802.11 b / g / n), Gigabit Ethernet LAN
• 3 x USB 2.0, 1x eSATA / USB combo port med Sleep-and-Charge och Multi-Card Reader, HDMI ®
• 1,3 MP webbkamera
• Harman Kardon stereohögtalare, Line-In med Sleep-and-Musik funktion, Dolby ® Advanced Audio
• Förinstallerat 3D-innehåll
• Toshiba Resolution +, Toshiba Media Controller, Toshiba LifeSpace
• Windows 7 Home Premium (64bit)
• Energy Star ® 5.0-certifierad

Bilder går att ladda ner i Toshibas bildbank.

Mediekontakt

Erika Petersson, Spotlight PR

Email: erika@spotlightpr.se

Tel: 0765- 45 40 00

Om Toshiba Computer Systems:

Toshiba Computer Systems är en av världens största tillverkare av bärbara datorer och har funnits i Sverige sedan 1985. Toshiba Computer Systems finns representerat i Stockholm, Oslo, Helsingfors och Köpenhamn. Toshiba Computer Systems är en del i Toshiba Corporation som även är verksamt inom områden som industriutrustning, transport och kraftstationer.

I Toshiba-koncernen ingår mer än 740 bolag som totalt har 198 000 medarbetare. Omsättningen uppgår till 76 miljarder USD. Mer information om Toshiba och deras produkter hittar du på http://www.toshiba-europe.com