Pricer

TOSHIBA TEC Europe integrerar och säljer Pricers ESL-system i detaljhandelslösning

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2006 09:54 CEST

ESL-system (Electronic Shelf Label) möjliggör flexibel prissättning för detaljhandeln, ger kunden bättre service och bidrar till sänkta kostnader genom effektivisering av butikens verksamhet

TOSHIBA TEC, global tillverkare av informationssystem för industri och detaljhandel, och Pricer, ledande leverantör av ESL-teknologi, har tecknat avtal om strategiskt partnerskap där TOSHIBA TEC kommer att distribuera och underhålla Pricer ESL-teknologi på europeiska huvudmarknader, däribland Belgien, Frankrike, Nederländerna, Spanien, Portugal, Irland och Tyskland.

Pricers ESL-system automatiserar arbetet med prisändringar, vilket butikerna tidigare hanterade manuellt. Prisändringar kan genomföras samtidigt på både hyllkanten och i kassasystemet, vilket garanterar butikens prisintegritet.
Systemet underlättar även strategisk prissättning och priskampanjer. Därutöver kan viktig butiksinformation såsom lagersaldo och leveransdatum visas för butikens personal direkt vid hyllkanten tack vare integration med andra butikssystem.

Det här avtalet bygger på TOSHIBA TEC's sedan tidigare kommunicerade samarbete med Pricer där TOSHIBA TEC har installerat system hos och givit service till utvalda europeiska konton i Belgien och Frankrike sedan 1990-talet. 2004 tilldelades TOSHIBA TEC ett nationellt avtal från Metro för underhåll och support av Pricers lösning som installerats i hela Metros tyska Cash & Carry format.

Återförsäljaravtalet ger Pricer möjlighet att öka sin närvaro på den växande europeiska ESL-marknaden och tillåter TOSHIBA TEC att kombinera en plattform för trådlösa etiketter med det tekniska detaljhandelserbjudandet storeMate.

"Pricers ESL-system är känt för sin höga kvalitet och hållbarhet. Vissa av våra installationer har funnits i drift i åtta år nu. Partnerskapet med Pricer bekräftar vår satsning på teknologi av högsta klass liksom vårt förtroende för pålitliga partners. Det här avtalet gör det möjligt för TOSHIBA TEC att integrera den mest omfattande plattformen för trådlösa displayer med vårt nya detaljhandelserbjudande storeMate och erbjuda branschen en tydlig plan för framtida, trådlösa etiketter", säger Karel Vanderheyden, affärsutvecklingschef, TOSHIBA TEC Europe. TOSHIBA TEC kommer dessutom att arbeta direkt med Pricers säljkår för att identifiera affärsmöjligheter där TOSHIBA TEC kan addera stort
värde.

Pricers säljchef globalt, Charles Jackson, säger att alliansen kommer att hjälpa Pricer att leverera sitt ESL-systems kundnytta över hela den europeiska marknaden. "Vår ambition är att möta den europeiska marknadsexpansion med den högsta implementations- och servicenivån vilket våra kunder kräver."

TOSHIBA TEC och Pricer mottog nyligen ett exklusivt tvåårsavtal från Spar i Belgien.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jan Forssjö, VD, Pricer AB: 08 - 505 582 00

Pricer AB (publ) Hemsida: www.pricer.com
Bergkällavägen 20-22 Telefon: +46 8 505 582 00
SE-192 79 Sollentuna Organisationsnummer: 556427-7993

TOSHIBA TEC Europe Hemsida: www.toshibatec-eu.com
rue de la Celideestraat, 33 Telefon: +32 (0)2 410 21 00
BE-1080 Brussels
Belgium

Pricer, grundat i Uppsala 1991, är en av de ledande leverantörerna av elektroniska display- och informationssystem till detaljhandeln. Pricer erbjuder elektroniska informationssystem som väsentligt ökar kundnyttan och kundernas produktivitet.

Med det största produktutbudet på marknaden är Pricers ESL-system installerat i över 1 300 butiker på tre kontinenter. På kundlistan återfinns bland andra världens näst största detaljhandelskedja och några av de största detaljhandelskedjorna i Europa, Japan och USA. Pricer erbjuder, i samarbete med kompetenta partners, en totalt integrerad lösning tillsammans med tilläggsprodukter, applikationer och tjänster.

Pricer AB (publ)är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information besök gärna Pricers hemsida. Registrering för att automatiskt ta emot nyheter kan ske via hemsidan.

TOSHIBA TEC Europe ses som ledande tillverkare av informationssystem för industri och detaljhandel genom produktutveckling som syftar till att förutse och lyfta fram potentiella kundbehov, vilket resulterar i produkter som ger kunden konkret värde.

Som leverantör av en helhetslösning erbjuder TOSHIBA TEC Europe ett fullständigt erbjudande från rådgivning och systemdesign till systeminstallation, drift och underhåll av POS-system (Point Of Sale), kassaapparater, vågar, streckkodsskrivare, tillbehör och informationssystem.

TOSHIBA TEC Corporation har en global omsättning på 355 miljarder yen. TOSHIBA TEC's huvudägare är TOSHIBA Corporation som tillhandahåller TOSHIBA TEC stöd från en världsorganisation med närvaro i fyra kontinenter