Universal Music Sweden

TOTAL DOMINANS AV UNIVERSAL MUSIC MED 9 PRISER PÅ KINGSIZE-GALAN

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 15:09 CET

Under tisdagen gick Kingsize-galan av stapeln för andra gången och Universal Music, via etiketterna Svenska Inspelningar, Redline Recordings och So Blue Music, dominerade totalt på prispallen.

Av totalt 20 priser tog Universal med samarbetspartners hem 9 stycken. Räknar man bort priserna som Universal inte kunde tävla i; Årets Klubb, Årets Dansare, Årets Graffitti, Årets Streetwearmärke och Årets TV-spel blir dominansen än tydligare.

De största vinnarna var Näääk, som tog hem de prestigefulla priserna Årets Soloartist och Årets Album, och Labyrint som vann Årets Låt och Årets Live. Labyrints frontman Aki vann även Årets Youtube-hit med sitt Kapten Röd-samarbete "När solen går ner".

Kingsize är Skandinaviens största hiphopmagasin.
Årets Låt: Labyrint "Ortens Favoriter (remix)" (Redline/Universal)

Årets Album: Näääk "Mannen utan mask" (Svenska Inspelningar/Universal)

Årets Grupp: Kartellen (So Blue/Universal)

Årets Soloartist: Näääk (Svenska Inspelningar/Universal)