Socialdemokrater för tro och solidaritet

Totalförbjud svensk vapenexport

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2009 17:26 CEST

Idag beslutade Broderskapsrörelsens kongress att bifalla de motioner som krävt totalförbud för den svenska vapenexporten. Detta i strid mot förbundsstyrelsen som ville se ett totalförbud först på längre sikt.

När beslutet gick igenom brast halva kongressen ut i sång, och sjöng en bit på "i natt jag drömde" tills mötespresidiet gick in och avbröt på grund av tidsbrist...

Här finns motionerna och övriga kongresshandlingar för att läsa mer om vad som beslutades. Berörda motioner återfinns i häfte A - alla folks frihet, hela världens fred.

Från och med idag har Broderskapsrörelsen också en bildbank! Här kan journalister, bloggare och andra kostnadsfritt ladda ner bilder från våra evenemang och på våra företrädare för att använda i sammanhang där vår rörelse omnämns. Det finns redan nu ett antal bilder från vår kongress här i Malmö, och så småningom kommer fler bilder att läggas upp.

För mer information eller vid frågor:
Anna Ardin, pressekreterare, 0733907017 eller anna@broderskap.se

Broderskapsrörelsen är kristna socialdemokrater. Vi är lite rödare, lite grönare. Vi är kristna socialdemokrater och radikala troende som glöder för fred, solidaritet och rättvisa. Läs mer om oss på http://www.broderskap.se