Tour Africa

Tour Africa förvandlade Korsvägen till en savann

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 17:04 CET

Göteborgarna möttes i morse av en underlig syn vid Korsvägen, alldeles intill Svenska Mässan där TUR-mässan hålls. Det vanligtvis städade torget hade tagits över av vilda djur, eller rättare sagt elefanter, giraffer och zebror. Med hjälp av mönstrade affischer hade lyktstolpar och stuprännor förvandlats till djur som i vanliga fall finns på savannen. Det hela ackompanjerades av spridda djurläten vars källa kunde spåras till en affischeringslåda på torget. Nyfikna förbipasserande stannade till och passade på att lyssna och njuta av ljuden från Afrika.

Bakom kampanjen står Dragster Kommunikation i Göteborg.

Tour Africa är en av Sveriges ledande arrangörer med hela 30-års erfarenhet av resor till Afrika. Vi är medlemmar i SRF, Svenska Resebyråföreningen, IATA, Internationella flygfederationen och har sedan 1992 en AAA-rating, den högsta kreditvärdigheten i branschen. Vi har även ställt resegaranti till kammarkollegiet. Alla våra resor och arrangemang omfattas av paketreselagen.