Universal Music Sweden

Tove Lo gästar Skavlan

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2015 12:00 CET

Polydor / Universal Music

Genombrottet är ett faktum för den svenska världsstjärnan Tove Lo. På fredag hör vi hennes historia när hon gästar Skavlans talkshow.

Tove Lo är den svenska artisten och låtskrivaren som under 2014 tagit världen med storm. Förra veckan kammade hon hem två välförtjänta grammis-statyetter, Årets Artist och Årets Låt (Habits - (Stay High). På fredag gästar hos Skavlan där hon även kommer uppträda med sin senaste hitsingel "Talking Body".

Tove Lo kan se tillbaka på ett fantastiskt år, med ett debutalbum som inte bara introducerat henne för den svenska publiken, men hyllats internationellt. Med låtar som spelats 330 miljoner gånger på Spotify, sålt nästan 5 miljoner singlar på iTunes och hennes videos har visats över 320 miljoner gånger på YouTube har hon dessutom satt ett nytt svenskt musikrekord. Tove Lo är nämligen den första svenska solo-artist som har haft tre låtar på Billboard Hot 100 samtidigt (Habits (Stay High), Talking Body och Heroes (We Could Be).

Facebook: https://www.facebook.com/tovelo
Youtube: www.youtube.com/tovelovevo