Universal Music Sweden

Tove Lo på turné med Katy Perry

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2014 01:05 CEST

Nu står det klart att Tove Lo kommer att åka med Katy Perry på hennes ”Prismatic Tour”. Under nio datum i vinter kommer Tove Lo att öppna för Katy Perry i Australien.

Under våren var hon en av få svenskar som blev inbjuden att spela på SXSW i Austin - något som uppenbarligen gett intryck då hon nu blivit erbjuden att spela tillsammans med Katy Perry på hennes pampiga ”Prismatic Tour”. I övrigt har Tove Lo i år pendlat mellan Nordamerika och Europa för slutsålda gig i Los Angeles, New York, Toronto, och London bland annat för att promota succésingeln "Habits (Stay High)" från debut-EP:n "Truth Serum" som släpptes i mars.

Going down under! Så j-vla pepp på att få öppna för Katy Perry, det är helt sjukt, säger Tove Lo.

Prismatic Tour - Australia:

Melbourne (Rod Laver Arena) – 4, 6, 7 & 10 december
Sydney (Allphones Arena) – 12 & 13 december
Brisbane (Entertainment Centre) – 30 november, 1 & 15 december

Tove Lo - Habits (Stay High)
Spotify - YouTube