Universal Music Sweden

Tove Lo säljer dubbelplatina och släpper upp spår från kommande debutalbumet ”Queen Of The Clouds”

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2014 09:10 CEST

Redan innan Tove Lo släppt sitt debutalbum ”Queen Of The Clouds” (24/9) står det nu klart att hon sålt dubbelplatina i Sverige med låten Habits (Stay High). Idag släpps även spåret ”Timebomb” på Spotify – det första av fyra innan albumreleasen.

Habits (Stay High) klättrade förra veckan upp på #20 på den amerikanska Billboard-listan, en imponerande bedrift av Tove Lo som under de senaste månaderna rönt enorma framgångar med debut-EP’n Truth Serum. Nu står det klart att hon nått dubbelplatina-status i Sverige (platina i USA, dubbelplatina i Australien bl.a.). Hon har även sålt närmare 2 miljoner singlar i digitala tjänster samt streamats via Spotify över 125 miljoner gånger.

Innan albumreleasen den 24/9 (Norden) kommer fyra spår att släppas upp digitalt. Första spåret ”Timebomb” släpps idag.

Track-release:

9/9 – ”Timebomb”
16/9 – ”Moments”
17/9 – “Talking Body”
23/9 – ”Thusand Miles”
24/9 - Queen Of The Clouds (album release)