Universal Music Sweden

Tove Lo släpper ny singel “Out of Mind” 16 oktober

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2013 10:00 CEST

Hon har redan tagit musikvärlden med storm med de lika mörka som medryckande låtarna Love Ballad och Habits. Nu är Tove Lo tillbaka med en ny singel, Out of Mind, en lika smutsig som skimrande låt om att gå vidare.

Det är svårt att inte svepas med av Tove Los mörka, medryckande popmusik. Med tunga elektroniska beats, kristallklara melodier och ärliga texter träffar hennes musik rakt i hjärtat. Det är låtar där varje ton slår an en känsla, vare sig det är kärlek eller sorg, eufori eller desperation.

Bakom namnet Tove Lo står den tjugofemåriga Tove Nilsson. Hon växte upp strax utanför Stockholm och hittade tidigt skrivandet som ett sätt att uttrycka sina tankar och känslor. Vid 22 års ålder satte hon upp en studio i ett skjul i kusinernas trädgård och började skriva och producera musik. Ett år senare blev hon signad som låtskrivare av Warner Chappell och under några år skrev hon låtar till bland annat Icona Pop, Gavin Degraw, Girls Aloud och Cher Lloyd.

– Det hände att jag skrev låtar åt andra artister som jag i slutändan inte ville lämna bort, eftersom de kändes alldeles för personliga, säger Tove. Det var då jag bestämde mig för att jag skulle göra dem själv.

Länk till video - http://youtu.be/_65tLeIWtx0

Länk till Spotify - Tove Lo – Out Of Mind

Länk till iTunes - https://itunes.apple.com/se/album/out-of-mind-single/id722493548

Länk till Facebook - https://www.facebook.com/toveloofficial