Ladbrokes

Tove och Erik i final

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2009 14:54 CET

Från start har Tove och Erik varit de stora favoriterna. Detta består på fredag och Calle åker ut med badvattnet till oddset 1,33. Skulle det skrälla och Erik eller Tove åker så ger det 4,50 respektive 6 gånger pengarna. Inför sista utslagningen innan den stora finalen har Erik tagit över favoritplatsen från Tove som vinnare av Idol 2009 till odds 1,72.

”Vi har haft Tove och Erik som favoriter under hela tävlingen. Erik är den som har hållit sig allra längst men det tog inte lång tid innan Tove även hon hoppade upp på favoritplatserna. Vi tror inte att det är något snack om saken om vem som åker på fredag. Calle hängde även löst i förra veckan med Mariette. Så slutsats: den som ryker i fredagens semifinal är Calle”, säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes Norden.

Blir utröstad på fredag:

Calle Kristiansson 1,33

Erik Grönwall 4,50

Tove Östman-Styrke 6,00

Vinnare:

Erik Grönwall 1,72

Tove Östman Styrke 2,10

Calle Kristiansson 5,50

För mer information:

www.ladbrokes.com. Direkt till oddsen: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/TV%2C-Film-och-Radio/Svenska-IdolTV%2C-Film-och-Radio/Svenska-Idol-t210003878

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.seför mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715.

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.