upSweden Music Community Malmö

Tower of Songs med Nora och Weekend Wars den 27 Feb på Vinylbaren!

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2010 09:59 CET

I Musikföreningen UpSweden’s regi fortsätter Live-klubben Tower of Songs som vanligt att presentera spännande up and coming artister. Den 27 Februari står en av Sveriges mest hypade osignade artist, Nora, på scen tillsammans med Malmöbandet Weekend Wars.  Missa inte! Det är framtiden som står på scenen denna kväll.

Plats: Kulturbolaget/Vinylbaren
Vad: Klubb Tower Of Songs
När: 27/2 2010
Pris: fri entré
Start: dörrarna öppnar 18:30 och första bandet går på scen klockan 19:00

Nora

Hon kom från ingenstans och blev månadens artist på P3lab, nominerad till manifestgalan i kategorin bästa osingade artist, remixad av Sandro Monte och Suck Shaft, hennes låt recall har blivit demo låt i propellerheads nya musikprogram Record, och låten blev nummer ett i röstningen av akter till upSwedens promo för att nämna några av de framgångar Nora uppnått på sistone.
Vad är då som Nora har som andra saknar?
Hennes moderna och smakfulla pop med en udd av 80-tals flört bjuder smakfullt upp till dans. Musiken präglas av minnesvärda melodier och produktioner som fastnar, utan att för den skull ta bort det intressanta.
Välkommen till vinylbaren för att se Sveriges kommande popprinsessa.

Weekend Wars

Om namnet är taget från andra låten på MGMT:s skiva Oracular Spectacular kan vi inte svara på, däremot vet vi att Weekend Wars kommer vara en starkt bidragande orsak till att du lämnar vinylbaren med ett leende på dina läppar.
En av de saker ni verkligen kommer att älska med Weekend Wars är hur de är som liveband, och deras förmåga att få er att känna den glädje över att spela som de själva känner.
De satte ribban högt då de spelade på Klubb Tower Of Songs för ett år sedan och de har lovat att det var bara början.
Vi sträcker ut händerna, lutar oss bakåt och förbereder oss för Weekend Wars
www.myspace.com/weekendwarsswe

Viktor Persson (Nebraska)

Bakom skivspelarna står Viktor Persson som till vardagen är upptagen med sitt arbete av Hipphipp, men med våld, löften och smicker har vi lyckats med konststycket att få Viktor att spela hos oss.

Mycket välkomna!
Mer info: