Klikki AB

TOYOTA SWEDEN AB ANLITAR KLIKKI SOM LEVERANTÖR INOM SÖKMARKNADSFÖRING

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 09:29 CEST

Klikki, nordens ledande sökmarknadsföringsbolag, meddelar idag att man fått uppdraget att hantera och utveckla sökmarknadsföringen för Toyota Sweden AB.

Mot bakgrund av att webben generellt utvecklats till en central del i bilköparens köpprocess så växer även sök som en allt viktigare marknadsföringskanal.

- “Kaizen”, ständig förbättring, är ett ledord för Toyota, så även inom området sök. För att förbättra oss inom denna viktiga gren sökte vi därför en proaktiv leverantör. Valet föll på Klikki som förstod och uppfyllde våra önskemål om dels taktisk och måldefinerad SEM samt mer långsiktig och strategisk SEO, sager Martin Centerman, Internetansvarig på Toyota Sweden AB.

Klikkis erbjudande inom sök innefattar ett angreppssätt för att integrera sökmotoroptimering med betald sökordsannonsering med syfte att uppnå maximalt resultat av sökkanalen. Detta sker bl a genom löpande sökbeteendeanalys, integrerade projektgrupper samt koordinerad optimering via egenutvecklad och tredjepartsteknik.

- Vi är mycket stolta över att bli anlitade av Toyota Sweden AB. Det faktum att bolaget väljer att satsa inom sökområdet visar att man ligger långt fram i branschen gällande internetmognad, säger Mattias Falkendal, vd på Klikki.

För mer information, vänligen kontakta:

Mattias Falkendal, vd, Klikki, +46 70 653 06 98

Martin Centerman, Internetansvarig Toyota Sweden AB, +46 8 706 71 81

Om Klikki

Klikki är ett nordiskt internetmarknadsföringsbolag med kontor i Stockholm, Piteå, Helsingfors och Tallinn. Företaget erbjuder tjänster inom tre huvudområden: Klikki Search – Sökmarknadsföring (SEM) och Sökmotoroptimering (SEO), Klikki Media – Displayannonsering & Annonsnätverk samt Klikki Analytics– Webbanalys och optimering. Företaget är ett Google Adwords Certified Company samt Google Analytics Certified Company. Bolaget ägs av Rite Ventures samt grundarna. För mer information, besök www.klikki.com.

Om Toyota

Toyota sålde 7.8 miljoner bilar 2009 och säljs i mer än 170 länder. Samtliga 65 fabriker och Toyota Sweden är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Försäljningen av hybridmodeller från Toyota 2009 översteg 500 000 och målet är en årlig produktion på över 1 miljon hybrider tidigt 2010-tal. Serietillverkningen startade med Toyota Prius 1997 och idag har Toyota 12 hybridmodeller i produktion. Samtliga Toyotas personbilsmodeller är energideklarerade.

Serieproduktion av Toyotas lyxbilsdivision Lexus startade 1989 och finns idag i mer än 60 länder fördelat på 9 modeller. I Europa finns fem modeller varav tre med hybridteknik.