Universal Music Sweden

"TRACK AMBASSADOR" - NY INTERAKTIV KAMPANJ FRÅN AVICII INFÖR SLÄPPET AV KOMMANDE ALBUMET "TRUE"

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2013 15:22 CEST

Efter att kampanjen #truereveal resulterat i över 100 000 tweets på 31 timmar drar Avicii igång nästa interaktiva äventyr och ger fansen möjlighet att bli en "Track Ambassador" för det kommande debutalbumet.

Albumet "True" släpps den 13 September i Sverige och Avicii inbjuder alla till att ladda upp en kort videosnutt via Instagram som ett visuellt komplement till var och ens favorit-spår från plattan.

Fansen får fria händer att skapa ett roligt och originellt videoklipp, till de första 15 sekunderna från något av albumspåren, som redan nu finns att ladda ner från thetruereveal.com

Klippen hashtaggas med #truereveal och respektive låttitel. Längre fram kommer alla klipp att sorteras och Avicii kommer att välja ut 9 favoriter. Av dessa kommer det mest populära klippet att bli officiell instagram-teaser för spåret. Vinnarna kommer också att ges möjlighet att medverka i skapandet av videon till detta spår.